KrasznárKönyv az eredeti. Fejlesztő, logopédiai és gyógypedagógiai könyvek az elsőtől.
Fejlesztés nagyszerűen
Főoldal>Diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, tanulási zavar - Szakkönyv, Pedagógia, gyógypedagógia>Gyengén tanuló kisiskolások családi és iskolai megítélése

Gyengén tanuló kisiskolások családi és iskolai megítélése

Elfogyott

Kérdésfelvetéseink: 1. a pedagógusok helyesen ítélik-e meg a gyermekek iskolai teljesítményeit, 2. hogyan látják a pedagógusok és a szülők a gyengén tanuló gyermekek képességeinek és iskolai teljesítményeinek kapcsolatát, 3. mi a kapcsolat a gyermekek méréssel megállapított képességei és iskolai teljesítményei között, 4. a gyenge tanulókhoz hogyan viszonyulnak náluknál jobb osztálytársaik. Vizsgálati eszközeink kérdőívek, pedagógiai tesztek és hagyományos pszichometriai módszerek voltak. Eredményeink: 1. a pedagógusok általában helyesen ítélik meg a gyermekek teljesítményeit, de hajlamosak szorosabb együttjárást feltételezni a teljesítmények között, gyermekismeretük inkább csoportszinten hiteles, 2. a szülők és a pedagógusok a kognitív tanulási képességek gyengeségében keresik az alacsony tanulmányi teljesítmény okait, 3. a gyenge tanulók kognitív tanulási képességei jelentősen alacsonyabb szintűek, mint általános intellektuális képességeik, 4. a gyenge és a nem gyenge tanulók szociális kapcsolataiban az alacsony tanulmányi teljesítmény nem jelent nagyfokú szociális hátrányt.

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Leírás

<p style="text-align: justify;">A tanulási nehézségek vizsgálatának szándékával 60 gyenge tanulót választottunk ki általános iskolába járó 2. osztályos gyermekek 263 fős mintájából. Kérdésfelvetéseink: 1. a pedagógusok helyesen ítélik-e meg a gyermekek iskolai teljesítményeit, 2. hogyan látják a pedagógusok és a szülők a gyengén tanuló gyermekek képességeinek és iskolai teljesítményeinek kapcsolatát, 3. mi a kapcsolat a gyermekek méréssel megállapított képességei és iskolai teljesítményei között, 4. a gyenge tanulókhoz hogyan viszonyulnak náluknál jobb osztálytársaik. Vizsgálati eszközeink kérdőívek, pedagógiai tesztek és hagyományos pszichometriai módszerek voltak. Eredményeink: 1. a pedagógusok általában helyesen ítélik meg a gyermekek teljesítményeit, de hajlamosak szorosabb együttjárást feltételezni a teljesítmények között, gyermekismeretük inkább csoportszinten hiteles, 2. a szülők és a pedagógusok a kognitív tanulási képességek gyengeségében keresik az alacsony tanulmányi teljesítmény okait, 3. a gyenge tanulók kognitív tanulási képességei jelentősen alacsonyabb szintűek, mint általános intellektuális képességeik, 4. a gyenge és a nem gyenge tanulók szociális kapcsolataiban az alacsony tanulmányi teljesítmény nem jelent nagyfokú szociális hátrányt.</p>

További információk

Szerző

Zsoldos Márta

Kategóriák

Go to Top