Mennyire illeszkednek vagy nem illeszkednek az ellátórendszer életkor-specifikusan szerveződő intézményei? Mennyire szempont az iskolai oktatás-nevelés során a későbbi társadalmi beilleszkedés? Mire szocializál, mire készít fel, milyen és mire szolgáló kompetenciákkal akar felvértezni az iskola? Mit akar és tud hasznosítani az iskolában megszerzett készségekből és ismeretekből később a felnőtt-intézmény?
A társadalmi és az iskolai integráció feltételrendszere és korlátai
4905 Ft
Leírás
Mennyire illeszkednek vagy nem illeszkednek az ellátórendszer életkor-specifikusan szerveződő intézményei? Mennyire szempont az iskolai oktatás-nevelés során a későbbi társadalmi beilleszkedés? Mire szocializál, mire készít fel, milyen és mire szolgáló kompetenciákkal akar felvértezni az iskola? Mit akar és tud hasznosítani az iskolában megszerzett készségekből és ismeretekből később a felnőtt-intézmény?
A kötet két, párhuzamos kutatás eredményeit adja közre. Ezek kérdésfeltevései – a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatásának feltételrendszere, illetve a felnőtt fogyatékos népesség társadalmi integrációjának állapota és korlátai – egy sokszor méltatlanul elfeledett, jelentőségén alul kezelt összefüggés mentén nagyon is illeszkednek egymáshoz.
A tartalomból:
Társadalmi integráció és fogyatékosságügyi politika
Intézményi jellemzők az értelmi fogyatékos emberek ellátórendszerében
Felnőtt értelmi fogyatékos személyek életútjainak feltérképezése
Kooperáció- és konkurenciafolyamatok a sajátos nevelési igényű tanulókat ellátó intézményekben
Gyógypedagógusok véleménye az integrációval kapcsolatban
Kooperáció- és konkurenciafolyamatok a befogadó pedagógusok nézőpontjából
Szülők véleménye gyermekük gyógypedagógiai ellátásáról
További információk
Szerző | Zászkaliczky P. |
---|