Főoldal>Játékgyűjtemény, Kreatív, Művészetek, zene, Óvodapedagógia, Pedagógia, Pedagógia módszertan, Tehetségfejlesztés, Tehetséggondozás>Varázskapu – Példák a vizuális nevelés és tehetségfejlesztés lehetőségeire 6 éves kortól

Varázskapu – Példák a vizuális nevelés és tehetségfejlesztés lehetőségeire 6 éves kortól

2680 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Nagyné Koncz Éva programja elsősorban a vizuális tehetségfejlesztést célozza meg, így több pon­ton eltér az óvodai nevelés programjának általánosan elterjedt gyakorlatától. A korosztály életkori sajátosságait és az egyéni fejlettséget figyelembe véve választja ki a témákat, a technikákat, a feldolgozható vizuális problémákat. A közös munka során a gyerekek nyitottabbakká, céltudatosabbakká vál­nak. Tudnak egyénileg, de csoportban is dolgozni, összhang­ba kerülnek egymással, képesek érvelni, ellen-érvelni, értékelni, véleményt alkotni, elismerni egymás munkáját.

Leírás

Nagyné Koncz Éva a vizuális területen tehetséget mutató gyermekek számára Jászberényben negyedszázada indított Tehetségfejlesztő csoportot. „Varázskapu”-ját az elmúlt 25 évben felhalmozott pedagógiai, módszertani és nevelési tapasztalatokból ácsolta. Jó szívvel ajánljuk intézményi és otthoni felhasználásra, továbbgondolásra – óvodapedagógusoknak, tanítóknak és kreatív szülőknek egyaránt. Bízunk benne, hogy ezen a kapun belépve olyan érdekes és hasznos dolgokkal találkoznak, amelyek gyereknek és felnőttnek egyaránt élményt jelentenek.

Programom elsősorban a vizuális tehetségfejlesztést célozza meg, így több pon­ton eltér az óvodai nevelés programjának általánosan elterjedt gyakorlatától. A korosztály életkori sajátosságait és az egyéni fejlettséget figyelembe véve választom ki a témákat, a technikákat, a feldolgozható vizuális problémákat – heti egyszer dupla órában foglalkoztatva. Közös munkánk során a gyerekek nyitottabbakká, céltudatosabbakká vál­nak. Tudnak egyénileg, de csoportban is dolgozni. Közös munkában összhang­ba kerülnek egymással. Képesek érvelni, ellen-érvelni, értékelni, véleményt alkotni, elismerni egymás munkáját. A résztvevő gyerekek fejlesztési programjának megvalósításához – a szülők együttműködésére számítva – otthoni feladatokat is terveztem. Ez segíti az egyes témakörök elmélyültebb tanulmányozását, a pontosabb megfigyelést, a tudatos, tartós figyelem kialakítását – ráhangolódva így egy adott témára, biztosítva ezzel a foglalkozások sikerét. A gyerekek megismerkednek a munka eszközeivel, anyagainak tulajdonsága­ival, felhasználásuk módjával, lehetőségeivel. A színekkel, tónusokkal, színhar­móniával. Formákkal, arányokkal, irányokkal, kompozíciós elemekkel – me­lyek hozzásegítik őket az esztétikus képalkotáshoz. Új szavakat, kifejezéseket ismernek meg munka közben. Szókincsük, kifejező készségük gazdagodik – kiemelt szerephez juttatva így anyanyelvünk művelését is. Célunk egy olyan szemlélet kialakítása, mellyel nem csak az ábrázolás te­rületén, de bármilyen más feladat megoldásánál is magabiztosan látnak munkához. Gondolataikat rendszerezni tudják, fel merik vállalni és kipróbálni ötleteiket, de sikertelenség esetén sem veszítik kedvüket, bátran keresnek újabb megoldásokat. Megtanulnak a feladatokhoz rugalmasan, több néző­pontból is közelíteni. Céljaink eléréséhez – a tehetséget fejlesztő, de életkoruknak megfelelő – gondosan válogatott, feladattudatot, feladattartást, kreativitást, pontos meg­figyelőképességet igénylő, érdeklődést felkeltő feladatokat kínálunk kis tanít­ványainknak – eszközt adva ezzel kezükbe további fejlődésükhöz.

További információk

Szerző

Nagyné Koncz Éva

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top