KrasznárKönyv az eredeti. Fejlesztő, logopédiai és gyógypedagógiai könyvek az elsőtől.
Fejlesztés nagyszerűen
Főoldal>Matematikai előkészítő, Matematikai készség, Óvodapedagógia>Ügyeskedjünk együtt! Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet

Ügyeskedjünk együtt! Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet

980 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet 5-7 éves gyermekek számára – Útmutatásokkal a feldolgozáshoz. A matematikai gondolkodás fejlődését segíti elő azzal, hogy egy-egy mese meghallgatása után problémákat felvető kérdések irányítják a feladatlap megoldását.

Cikkszám: SPR3933 Kategóriák: , , Címkék: , Szerző: Körmöci Katalin

Leírás

Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet 5-7 éves gyermekek számára – Útmutatásokkal a feldolgozáshoz. A matematikai gondolkodás fejlődését segíti elő azzal, hogy egy-egy mese meghallgatása után problémákat felvető kérdések irányítják a feladatlap megoldását.

 Az Ügyeskedjünk együtt! (Hová bújt a matematika?) kötettel az alábbi célomat szeretném tudatni úgy, hogy a gyermekekkel foglalkozó felnőttek előtt láthatóvá tegyem:

Az óvodás korú gyermek számára a matematikai tapasztalatok szerzésének lehetősége minden tevékenységében, így a mesehallgatás során is megmutatkozik, és azok megtapasztalása természetes módon átélhető a gyermekek számára. Ebben a kötetben a mesét választottam a matematikai tapasztalatszerzés és a matematikai gondolkodás fejlődésének elősegítésére.

A versek, a mesék, valamint a mondókák tartalmukban is hordoznak matematikai tényeket (három kiscica, három pillangó stb.), relációkat (fiatalabb-idősebb, több-kevesebb stb.). Ugyanakkor a cselekmény sorrendjére való emlékezés, a feszültség egyre erősebb fokozása, majd feloldása, a történetekre való pontos visszaemlékezés stb. fejlődést elősegítő tényező.

A mesehallgatás során a gyermekek képességei sokoldalúan fejlődnek (testi, értelmi, szociális, kommunikációs), olyan mélységben és szinten, amelyek az egyes gyermekek sajátjai. A gyermekek az ezekkel kapcsolatos sajátos emlékképeiket előhívják, mélyítik, az újakkal kiegészítik, és azokkal együtt tárolják.

A gyermeki gondolkodás fejlődésének elősegítése különösen hatékonyan megvalósítható a gondosan és tudatosan megfogalmazott kérdésekkel. A kérdések továbbgondolásra serkentenek, a meglévő tudást előhívják, belerendeznek új kapcsolatokat, problémákat vetnek fel, és további kutakodásra serkentenek.

Ezért különösen nagy gondot fordítottam a kérdések megfogalmazására, mind az olyanokra, amelyek matematikai tartalmakra irányulnak, mind az olyanokra, amelyek ezeken túlmenően is a gondolkodás fejlődését elősegítik.

További információk

Szerző

Körmöci Katalin

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top