Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet 5-7 éves gyermekek számára – Útmutatásokkal a feldolgozáshoz. A matematikai gondolkodás fejlődését segíti elő azzal, hogy egy-egy mese meghallgatása után problémákat felvető kérdések irányítják a feladatlap megoldását.
Ügyeskedjünk együtt! Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet
980 Ft
Leírás
Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet 5-7 éves gyermekek számára – Útmutatásokkal a feldolgozáshoz. A matematikai gondolkodás fejlődését segíti elő azzal, hogy egy-egy mese meghallgatása után problémákat felvető kérdések irányítják a feladatlap megoldását.
Az Ügyeskedjünk együtt! (Hová bújt a matematika?) kötettel az alábbi célomat szeretném tudatni úgy, hogy a gyermekekkel foglalkozó felnőttek előtt láthatóvá tegyem:
Az óvodás korú gyermek számára a matematikai tapasztalatok szerzésének lehetősége minden tevékenységében, így a mesehallgatás során is megmutatkozik, és azok megtapasztalása természetes módon átélhető a gyermekek számára. Ebben a kötetben a mesét választottam a matematikai tapasztalatszerzés és a matematikai gondolkodás fejlődésének elősegítésére.
A versek, a mesék, valamint a mondókák tartalmukban is hordoznak matematikai tényeket (három kiscica, három pillangó stb.), relációkat (fiatalabb-idősebb, több-kevesebb stb.). Ugyanakkor a cselekmény sorrendjére való emlékezés, a feszültség egyre erősebb fokozása, majd feloldása, a történetekre való pontos visszaemlékezés stb. fejlődést elősegítő tényező.
A mesehallgatás során a gyermekek képességei sokoldalúan fejlődnek (testi, értelmi, szociális, kommunikációs), olyan mélységben és szinten, amelyek az egyes gyermekek sajátjai. A gyermekek az ezekkel kapcsolatos sajátos emlékképeiket előhívják, mélyítik, az újakkal kiegészítik, és azokkal együtt tárolják.
A gyermeki gondolkodás fejlődésének elősegítése különösen hatékonyan megvalósítható a gondosan és tudatosan megfogalmazott kérdésekkel. A kérdések továbbgondolásra serkentenek, a meglévő tudást előhívják, belerendeznek új kapcsolatokat, problémákat vetnek fel, és további kutakodásra serkentenek.
Ezért különösen nagy gondot fordítottam a kérdések megfogalmazására, mind az olyanokra, amelyek matematikai tartalmakra irányulnak, mind az olyanokra, amelyek ezeken túlmenően is a gondolkodás fejlődését elősegítik.
További információk
Szerző | Körmöci Katalin |
---|