Beszédtechnikai gyakorlókönyv

3900 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A beszédtechnika a beszéd akusztikájának a javítására szolgál. Tanulása során részekre szedjük az amúgy automatikusan működő beszédfolyamatot. Legelőször a légzés-hangadás gyakorlatát tudatosítjuk. A beszédhibák javítását fonetikai szabályok szerint végezzük. Egy-egy parányi beszédhiba korrigálása rengeteg időt és munkát igényel. Beszédünkben javarészt csodálatos zeneiség is rejlik. A belső összetartó erő a ritmus, mely szabályos lüktetésű, és változó tempókban és szünetekben nyilvánul meg. A hangszín és a hanglejtés a beszéd zenei magasságának és mélységének a változása. A szép beszédhez meg kell tanulnunk a hangsúlyviszonyok felismerését és pontos alkalmazását is. A magabiztos, jó technikával és némi rutinnal a beszélő lámpaláza is legyőzhető, ebben nyújt példákat a Beszédtechnikai gyakorlókönyv.

Cikkszám: HN2591 Kategóriák: , , , Címke: Szerző: Thoroczkay Miklósné

Leírás

A beszédtechnika a beszéd akusztikájának a javítására szolgál. Tanulása során részekre szedjük az amúgy automatikusan működő beszédfolyamatot. Legelőször a légzés-hangadás gyakorlatát tudatosítjuk. A beszédhibák javítását fonetikai szabályok szerint végezzük. Egy-egy parányi beszédhiba korrigálása rengeteg időt és munkát igényel. Beszédünkben javarészt csodálatos zeneiség is rejlik. Többnyire ebben is sokat hibázunk. A belső összetartó erő a ritmus, mely szabályos lüktetésű, és változó tempókban és szünetekben nyilvánul meg. A hangszín és a hanglejtés a beszéd zenei magasságának és mélységének a változása. A szép beszédhez meg kell tanulnunk a hangsúlyviszonyok felismerését és pontos alkalmazását is. A magabiztos, jó technikával és némi rutinnal a beszélő lámpaláza is legyőzhető. A beszéd javítása elképzelhetetlen visszajelzési információk nélkül. Kezdetben ehhez ad segítséget a beszédtechnikában jártas tanár, majd folyamatosan kialakul a beszédre figyelés képessége. A beszédtechnikai oktatás is a beszédállapot felmérésével, a hibák, hiányosságok rögzítésével, tudatosításával kezdődik. majd elindul az a hosszú folyamat, melyben elkezdődik a beszéd automatizmusának felbontása, a beszédfolyamat részekre szedése, az egyes hangzók, hangkapcsolatok javítása. A tanulás befejezésekor már csak a tartalomra, a helyes hangsúlyozásra és az érzelmekkel árnyalt gondolatok közvetítésére irányítjuk növendékeink figyelmét.

További információk

Szerző

Thoroczkay Miklósné

Érdekelhetnek még…

Kategóriák