KrasznárKönyv az eredeti. Fejlesztő, logopédiai és gyógypedagógiai könyvek az elsőtől.
Fejlesztés nagyszerűen

Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében Difer

3680 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Módszertani segédanyag óvodapedagógusoknak gyakorlatokkal, játékokkal.

A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető.

A fejlesztés hatékonysága több ember munkáján múlik, így nagyon fontos a szülőkkel, valamint az óvodapszichológussal és más segítő szakemberrel való szoros együttműködés. A módszertani segédanyag ezen közös munka sajátosságairól és lehetőségeiről is szól.

 

Leírás

Bizonyára minden óvodapedagógus hosszasan tudná sorolni, milyen társas problémákkal küzdenek meg nap mint nap óvodásai. Milyen problémák ezek? Miként birkóznak meg velük a gyerekek? Milyen módon és kikkel együtt érdemes segíteni őket ebben? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ ez a kötet. Az elméleti fejezetek sokrétű képet adnak az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, valamint a fejlesztés alapelveiről és lehetőségeiről.

A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető.

A fejlesztés hatékonysága több ember munkáján múlik, így nagyon fontos a szülőkkel, valamint az óvodapszichológussal és más segítő szakemberrel való szoros együttműködés. A módszertani segédanyag ezen közös munka sajátosságairól és lehetőségeiről is szól.

A könyv szerzői: Gál Zita, Havlikné Rácz Andrea, Kasik László, Özvegy Judit, Pozsár Éva, Szabó Éva Zsuzsanna Dr., Zsolnai Anikó Dr.

Személyközi problémák az óvodában
Személyközi probléma és feltárásának folyamata
A leggyakrabban előforduló személyközi problémák és azonosításuk
A személyközi problémák elemzése és értelmezése
Esetleírás és reflexió
Óvodások szociálisprobléma-megoldása
A problémamegoldás folyamata és módjai óvodáskorban
A problémák és megoldásuk mögött meghúzódó néhány tényező
A problémamegoldás (viszonyulás, stílus, mód és érzelmek) jellemzőinek feltárása, azonosítása
Együttműködés szülővel, pszichológussal és más segítő szakemberrel
A szülők szerepe az óvodai nevelésben
Az óvodapszichológussal való együttműködés lehetőségei
Együttműködés gyógypedagógussal, szociális munkással, családgondozóval és gyermekjóléti szakemberrel
A kapcsolatot segítő és gátló tényezők
Az információkezelés etikája
Gyakorlatok, játékok
Néhány szó a gyakorlatok, játékok alkalmazásáról
1 Kacagj vagy sírj!
2 Boldog/szomorú száj
3 Érzelmes szobor
4 Filmforgatás
5 Szobor áll a főtéren
6 Bűvös kalap
7 Közvetítés szavak nélkül
8 Néma üzenet
9 Titkos segítő
10 Kedves üzenet
11 Küldök egy ölelést
12 Gombolyagvándor
13 Boldogság ajándékba
14 Csengőszó
15 Színészek és nézők
16 Add tovább!
17 Csomag Mosolyországba és Problémaországba
18 Mímes gyakorlatok mesékhez
19 Tortás játék
20 Befejezősdi
21 Jó tündérek
22 Hogyan döntenél?
23 Merre húz a karom?
24 „Én Ezt Is Tudom” Úr
25–28 Baglyos mesék
29–33 Minimesék
29 Ez az enyém, nem adom!
30 Velem nem játszik senki
31 Nem leszek a barátod!
32 A verekedős kisegér
33 Csúfolódós mese
34–37 Zsákmesék
34 Ez az enyém, add vissza!
35 Nem játszom veled!
36 Ne bánts!
37 Ne csúfolódj!
38 Feldolgozó beszélgetés napi eseményekhez
Zárszó
Melléklet
I Problémakezelés
II Problémaazonosítás
III Problémaelemző szempontsor
IV Problémanapló
V A helyzetspecifikus problémamegoldás jellemzői
VI Problémamegoldás és érzelmek

 

További információk

Szerző

Kasik László

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top