Share on Pinterest
Osszd meg barátaiddal










Submit

Tanulásmódszertan tanítóknak

3890 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Miről szól a Tanulásmódszertan tanítóknak? A tanításról és a tanulásról, 200 oldalon. Meghatározza a tanulásmódszertan fogalmát, ismerteti, hogy milyen feltételei vannak a tanulásnak, bemutat hatékony tanítási módszereket, az egyéni bánásmód érvényesítését, tanulást segítő technikákat, jó tanulási szokásokat. Foglalkozik személyiségfejlesztéssel és képességfejlesztéssel (kognitív képességek és szövegértő olvasás). A szemléletességet táblázatok, ábrák, képek segítik. Tartalmaz a tanórákon alkalmazható gyakorlatokat, feladatokat. A Tanulásmódszertan tanítóknak cím fedi a tartalmat, itt minden példa a tanítóknak, a tanítókról szól a kisiskolások életkori sajátosságaihoz, tananyagához igazítva közérthetően megfogalmazva. Az egyes szakterületekhez kapcsolódva neves szakemberek téziseit, véleményét idézem, amelyekre érdemes odafigyelni, amelyek meghatározták a munkámat. Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak. Nem találkoztam még a Tanulásmódszertan tanítóknak könyvhöz hasonló komplex tanulásmódszertani kiadvánnyal, amely az alsó tagozatra, a kisiskolásoknak készült volna, és a tanítóknak szólna.

 

Leírás

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Miről szól a Tanulásmódszertan tanítóknak című könyv? A tanításról és a tanulásról, 200 oldalon. Meghatározza a tanulásmódszertan fogalmát, ismerteti, hogy milyen feltételei vannak a tanulásnak, bemutat hatékony tanítási módszereket, az egyéni bánásmód érvényesítését, tanulást segítő technikákat, jó tanulási szokásokat. A tanulásmódszertan tanítóknak könyv foglalkozik személyiségfejlesztéssel és képességfejlesztéssel (kognitív képességek és szövegértő olvasás). A szemléletességet táblázatok, ábrák, képek segítik. Tartalmaz a tanórákon alkalmazható gyakorlatokat, feladatokat. A Tanulásmódszertan tanítóknak cím fedi a tartalmat, itt minden példa a tanítóknak, a tanítókról szól a kisiskolások életkori sajátosságaihoz, tananyagához igazítva közérthetően megfogalmazva. Az egyes szakterületekhez kapcsolódva neves szakemberek téziseit, véleményét idézem, amelyekre érdemes odafigyelni, amelyek meghatározták a munkámat. Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak. Szerepelnek benne aktuális témák, új pedagógiai irányzatok kínálta lehetőségek és módszerek, és részletes ajánlott irodalom, a könyveken túl internetes forrásokat is ajánlok. Nem találkoztam még ehhez hasonló komplex tanulásmódszertani kiadvánnyal, amely az alsó tagozatra, a kisiskolásoknak készült volna, és a tanítóknak szólna.
Szautner Jánosné Szigeti Gabriella

Tanulásmódszertan tanítóknak tartalmából:

Egy megvalósult gondolat
A tanulás módszertanáról
Mi a tanulás?
Az iskola feladata
Mi a tanulásmódszertan?
Mi a tanító feladata?
A tanító, az iskola
Az iskola légköre
A pedagógus személyisége
A tanár tanítási stílusa
Legyen jó hely az iskola!
Új irányzatok a pedagógiában
Kooperatív tanulás
Az élménypedagógiáról
Komplex Instrukciós Program (KIP)
Alternatív pedagógia
Szakmai fórumok
A tanuláshoz szükséges feltételek
A megfelelő belső körülmények
A lelki ráhangolódás
A tanuláshoz szükséges külső körülmények
A tanulás fizikai és tárgyi feltételei
A tanulást segítő eljárások
Jó tanulási szokások
Hatékony tanulási módszerek tanítása
Az algoritmus (séma)
Az analógia (hasonlóság)
A transzfer törvénye
Az egyéni bánásmód elve
Egyenetlenül fejlődő képességek
A differenciálásról
Egyedi esetek
A mutista kislány
Első próbálkozások
Az olvasó fiú
Korrekciós osztályban
Különleges esetek
Az esőemberke
Utolértem Jocit!
Fejlesztő pedagógia
Tanulást segítő technikák
Lazítás és tónusfokozás
Lazítás (relaxáció)
Tónusfokozó mozgásgyakorlatok
Keresztbelendítések
Egyszerű jóga gyakorlatok
Nagymozgást fejlesztő gyakorlatok
Ritmus- és koordinációs gyakorlatok
Személyiségfejlesztés
A kisiskolásról általában
A személyiségről
A személyiség fejlesztése
Önismeret, önelfogadás, önnevelés
Képességfejlesztés
Mi a képesség?
A kisiskoláskori fejlesztésről
A képességfejlesztés területei
Képességfejlesztő segédletek
Mintaoldalak a NEBULÓK-ból
Gyakorlatok a fejlesztő programokból
Mozgások
A mozgásokról
A mozgásfejlesztés területei
Nagymozgások
Finommozgások
Grafomotorika (írómozgás)
Kezesség, ceruzafogás
Az alapozó terápia
A térbeli tájékozódás
A térbeli tájékozódásról
A bal és jobboldal fogalmának a kialakítása
Oldaliság (lateralitás) és dominancia
Tájékozódás a térben, megadott irányok szerint
Téri tájékozódás a síkban
Téri irány, téri helyzet
A figyelem
A figyelemről
A koncentráció
A figyelem, a koncentráció fejlesztése
Koncentrációs gyakorlatok
Egy adott dolog, tárgy megfigyelése
Két vagy több dolog megfigyelése
Több tárggyal végzett megfigyelések
Az emlékezet
Az emlékezetről
Emlékezetet fejlesztő gyakorlatok
Vizuális emlékezethez
A memoriterek tanulása
Szöveggyűjtemény
Versek
Prózai idézetek szövegtanuláshoz
A gondolkozás
A gondolkozásról
A gondolkodás és a tanulás fejlődése
A gondolkozás fejlesztése
Gyakorlatok kisebbeknek
A nagyobbak gyakorlatai
Gyakorlatgyűjtemény
Rejtvények kisebbeknek
Rejtvények kicsinek-nagyoknak
Rejtvények nagyobbaknak
A beszéd
A NYIK-ről
A helyesejtés (beszédtechnika) gyakorlatrendszere
Beszédfejlesztés
Beszédkészséget fejlesztő nyelvi játékok
Az olvasás
Az olvasásról
Az olvasás tanítása
Tanítói tapasztalataim
Az olvasástanítás szakaszai a kerettantervben
Az olvasástanítás folyamata
A hangoztató – elemző – összetevő módszer jellemzői
A helyes olvasástechnika kialakítása
Követelmények
Az olvasási technikát fejlesztő hangos-olvasási módok
A szövegértésről
Szépirodalmi szöveget feldolgozó olvasásóra lehetséges – műtől függő – vázlata
Kiegészítések
Az első szöveg feldolgozása, első osztályban
A szövegfeldolgozás pedagógiai és pszichológiai feltételrendszere
A szövegértést fejlesztő gyakorlatok
Az olvasóvá nevetésről
A PISA után


 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

További információk

Szerző

Szautner Jánosné

Érdekelhetnek még…