>>Szövegtanoda 4. osztály – Fogalmazás feladatgyűjtemény

Szövegtanoda 4. osztály – Fogalmazás feladatgyűjtemény

990 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A fogalmazás feladatgyűjtemény kapcsolódik a tankönyvlistán szereplő Fogalmazás lépésről lépésre című könyvekhez, de azok nélkül is jól használható a tanulók kifejezőkészségének, fogalmazási készségének fejlesztésére, szókincsük gyarapítására.
Az írásbeli szövegalkotás előkészítése és megalapozása a beszédfejlesztéssel kezdődik, amely azonban az írásbeli feladatok belépése után is folytatódik, s a kétféle kifejezési forma fejlesztése párhuzamosan történik.
A munkafüzetek gazdag szóanyagot kínálnak, a diákoknak változatos és sokféle kontextusban kell használniuk a szinonimákat. A feladatok igazodnak a gyerekek érdeklődéséhez, életkori sajátosságaihoz, és differenciált osztálymunkára is alkalmat adnak. Az egymásra épülő feladatok fokozatosan nehezednek és egyre nagyobb önállóságot igényelnek.

Cikkszám: MS1532 Kategória:

Leírás

Gazdag szóanyagot kínál, változatos és sokféle kontextusban kell használniuk a diákoknak a szinonimákat. A Szövegtanoda érdekes feladatsorai játszva késztetik a diákokat a tartalmi, szerkezeti, stilisztikai, műfaji ismeretek elsajátítására. A feladatok fokozatosan nehezednek az egyszerűbb mondatszerkesztéstől a bonyolultabb szövegalkotásig. A szövegek és feladatok az élővilág szeretetére, megbecsülésére, aktív környezetvédelemre nevelnek. A sok kedves rajz igyekszik ötletet adni és kedvet ébreszteni a munkához.

A fogalmazás feladatgyűjtemény kapcsolódik a tankönyvlistán szereplő Fogalmazás lépésről lépésre című könyvekhez, de azok nélkül is jól használható a tanulók kifejezőkészségének, fogalmazási készségének fejlesztésére, szókincsük gyarapítására.
Az írásbeli szövegalkotás előkészítése és megalapozása a beszédfejlesztéssel kezdődik, amely azonban az írásbeli feladatok belépése után is folytatódik, s a kétféle kifejezési forma fejlesztése párhuzamosan történik.
A munkafüzetek gazdag szóanyagot kínálnak, a diákoknak változatos és sokféle kontextusban kell használniuk a szinonimákat. A feladatok igazodnak a gyerekek érdeklődéséhez, életkori sajátosságaihoz, és differenciált osztálymunkára is alkalmat adnak. Az egymásra épülő feladatok fokozatosan nehezednek és egyre nagyobb önállóságot igényelnek.
A szövegalkotás tanítása mellett más feladatokat is megvalósítanak a szerzők: rendszeres a lexikonhasználatra vonatkozó feladat, az irodalmi szövegek után könyvajánlás is szerepel.

Érdekelhetnek még…

Kategóriák