A kézikönyvet azoknak a képző szakembereknek ajánljuk, akik a programot, annak célját megismerték, azzal azonosulva képesek a saját kreativitásukat használva a mindennapi életben az autista, értelmi fogyatékos, halmozottan fogyatékos felnőttek életét rendszerszerűen fejleszteni, a hétköznapi tudásokat, ismereteket egymásra építve átadni. Nem kívánunk kész recepteket adni az egyes személyek fejlesztésére, csupán mintákat arra, hogy a rendszerszerű ismeretátadás, a fejlesztés és szinten tartás strukturált formában történhessen.” A képzés célja: autista és egyéb sokrétű függőséget okozó fogyatékossággal élő felnőttek életminőségének javítása – életvitel társas kapcsolatban, a lehető legönállóbb életvitelük kialakítása, a szakmai képzésekhez és a munkavállaláshoz szükséges személyes kompetenciák megszerzése.
Tanári kézikönyv – Autista és fogyatékos, halmozottan fogyatékos személyek szinten tartó, fejlesztő képzése programhoz
1800 Ft 1710 Ft
Elfogyott
Elfogyott
Leírás
„A kézikönyvet azoknak a képző szakembereknek ajánljuk, akik a programot, annak célját megismerték, azzal azonosulva képesek a saját kreativitásukat használva a mindennapi életben az autista, értelmi fogyatékos, halmozottan fogyatékos felnőttek életét rendszerszerűen fejleszteni, a hétköznapi tudásokat, ismereteket egymásra építve átadni. Nem kívánunk kész recepteket adni az egyes személyek fejlesztésére, csupán mintákat arra, hogy a rendszerszerű ismeretátadás, a fejlesztés és szinten tartás strukturált formában történhessen.” A képzés célja: autista és egyéb sokrétű függőséget okozó fogyatékossággal élő felnőttek életminőségének javítása – életvitel társas kapcsolatban, a lehető legönállóbb életvitelük kialakítása, a szakmai képzésekhez és a munkavállaláshoz szükséges személyes kompetenciák megszerzése.
A képzés célcsoportja: Autista és egyéb sokrétű függőséget okozó fogyatékossággal élő felnőttek.
A tankönyv részletesen kifejti a fejlesztő képzés személyi és tárgyi feltételeit.
Alábbi négy fő terület fejlesztését célozza a kézikönyv:
I. Modul: Önálló személyes működés (Pl. heti étrend összeállítása, tisztálkodás folyamata, férfi- női jellemző testrészek és funkciója, szülőnek lenni, öltözködés, vetkőzés, napi program stb.)
II. Modul: Önálló életvitel (Pl. közlekedés, a pénz kezelése, bevásárlás, biztonság otthon, házimunka, időbeosztás, hivatalos ügyek intézése, stb.)
III. Modul: Szociális képességfejlesztő képzés (Pl. kommunikáció, társas viselkedés, párkapcsolati viselkedés, ön-védelem – ez utóbbi autisták esetében kiemelten fontos)
IV. Modul: Fejlesztő képzések (Pl. vizuális képzés, zene- és ritmusfejlesztés, mozgásfejlesztés, értelmi fejlesztés, lovaglás)
Valamennyi modul részletesen ismerteti annak célját valamint témáit. A témák kiértékeléséhez segítséget nyújtanak a táblázatok, melyekben gyakorlati példák is segítik a fejlesztő team munkáját.