A matematikatanulás pszichológiája

2500 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A gyermeküket fejleszteni akaró szülőknek is szól, de elsősorban természetesen a tanítóknak és a matematikatanároknak. Skemp könyvének az a szépsége, hogy összekapcsolja a pszichológiai és pedagógiai szemléletmódot – az értelmes tanulás törvényszerűségeit – a matematika struktúrájából adódó törvényszerűségekkel. Ezért a „pszichológiaibb” első rész és a „matematikaibb” második rész egyaránt hasznos lehet az értelmes tanulás kérdései iránt érdeklődő pszichológusok és a tanulók matematikai gondolkodásának fejlesztésére törekvő pedagógusok számára. A könyvből bátorítást kaphatnak azok, akik napjainkban a matematikai alapokat és a pszichológiai folyamatokat egyaránt figyelembe vevő tananyagtervezés és taneszközkészítés ambíciózus célját tűzik ki maguk elé. El kell jönnie egy új matematikatanítási „forradalomnak”, amelyben „a jó matematikusok a jó pszichológusokkal együtt elkerülik az ’új matematika’ hibáit”. Törekednünk kell arra, hogy tanulóink megszeressék a matematikai gondolkodás, a logikai analízis „esztétikai szépségét”.

Cikkszám: 2543 Kategóriák: , , Szerző: Richard Skemp

Leírás

<p style=”text-align: justify;”>A gyermeküket fejleszteni akaró szülőknek is szól, de elsősorban természetesen a tanítóknak és a matematikatanároknak. Skemp könyvének az a szépsége, hogy összekapcsolja a pszichológiai és pedagógiai szemléletmódot – az értelmes tanulás törvényszerűségeit – a matematika struktúrájából adódó törvényszerűségekkel. Ezért a „pszichológiaibb” első rész és a „matematikaibb” második rész egyaránt hasznos lehet az értelmes tanulás kérdései iránt érdeklődő pszichológusok és a tanulók matematikai gondolkodásának fejlesztésére törekvő pedagógusok számára. A könyvből bátorítást kaphatnak azok, akik napjainkban a matematikai alapokat és a pszichológiai folyamatokat egyaránt figyelembe vevő tananyagtervezés és taneszközkészítés ambíciózus célját tűzik ki maguk elé. El kell jönnie egy új matematikatanítási „forradalomnak”, amelyben „a jó matematikusok a jó pszichológusokkal együtt elkerülik az ’új matematika’ hibáit”. Törekednünk kell arra, hogy tanulóink megszeressék a matematikai gondolkodás, a logikai analízis „esztétikai szépségét”.</p>

További információk

Szerző

Richard Skemp

Kategóriák