Az adaptív oktatás lényege: olyan differenciált és egységes óraszervezés, óravezetés, amely a gyerekek tanulás szempontjából fontos egyéni sajátosságainak ismeretén alapul. Ez a megoldás teszi lehetõvé társas körülmények között a leghatékonyabb tanítást/tanulást, nevelést/nevelõdést.
Leírás
Az adaptív oktatás lényege: olyan differenciált és egységes óraszervezés, óravezetés, amely a gyerekek tanulás szempontjából fontos egyéni sajátosságainak ismeretén alapul. Ez a megoldás teszi lehetõvé társas körülmények között a leghatékonyabb tanítást/tanulást, nevelést/nevelõdést. Az adaptivitásnak ez az értelmezése általában találkozik a pedagógusok helyeslésével, elvben nem vonják kétségbe, hogy erre lenne szükség a gyakorlatban. A meglévõ körülmények pedagógiai elhivatottsággal, kreativitással addig alakíthatók, amíg egyszerre csak megjelenik egy új minõségû pedagógiai gyakorlat, amely úgy eredményes, hogy közben a pedagógus is, a tanulók is szinte lubickolnak a megismerés, az alkotás, az együttlét örömében.
További információk
Szerző | Rektor Orsolya |
---|