A szerzõ áttekinti a nyelvtanítás történetét az alkalmazott eszközök tükrében, ismerteti a pedagógiai technológia, valamint a nyelvpedagógiai technológia fogalmának kialakulását, és megfogalmazza az eszközhasználat didaktikai alapelveit. A képi szemléltetés, a hangtechnikai eszközök alkalmazása, az audiovizuális módszer, valamint a kortárs kommunikáció és információs technológia nyújtotta lehetõségek bontakoznak ki a tankönyvben.
Leírás
A Nyelvpedagógiai technológia mûvében a szerzõ áttekinti a nyelvtanítás történetét az alkalmazott eszközök tükrében, majd ismerteti a pedagógiai technológia, valamint a nyelvpedagógiai technológia fogalmának kialakulását, és megfogalmazza az eszközhasználat didaktikai alapelveit. A nyelvpadagógiai folyamatokban alkalmazható források és eszközök tipológiájából kiindulva a képi szemléltetés, a hangtechnikai eszközök alkalmazása, az audiovizuális módszer, valamint a kortárs kommunikáció és információs technológia nyújtotta lehetõségek bontakoznak ki a tankönyvben. Olyan eljárások bemutatására is sor kerül mint a szerepjátékok hang-, illetve videofelvételeken alapuló visszacsatolása vagy a hang- és videoprojekt készítése. Ily módon körvonalazódik a tanulói autonómia fogalma és sor kerül az autonóm nyelvtanulási modellek bemutatására is.
További információk
Szerző | Poór Zoltán |
---|