A program központi része egy egész testet foglalkoztató, gazdag mozgásanyag, amelynek az általános erõnlét és egészségi állapot javítása mellett sokoldalú személyiségfejlesztõ hatása is van. Mindenekelõtt erõteljesen hat az iskolai tanulást meghatározó részképességek, mint a látás, hallás, tapintás, térészlelés, téri tájékozódás, egyensúlyérzékelés, továbbá a kéz-láb, szem-láb és szem-kéz koordináció fejlõdésére. Javítja a keresztcsatornák együttmûködését, a látott és hallott információk összekapcsolását. Fejleszti a szándékos figyelmet, az alak-, forma-, méret-, alak-háttér- és gestalt-látást, a ritmus- és tempóérzéket, valamint a testséma és a lateralitás érzékelését, segíti a finommotorika, a gyorsasági reflexek és a mozgáskoordináció fejlõdését.
Leírás
A program központi része egy egész testet foglalkoztató, gazdag mozgásanyag, amelynek az általános erõnlét és egészségi állapot javítása mellett sokoldalú személyiségfejlesztõ hatása is van. Mindenekelõtt erõteljesen hat az iskolai tanulást meghatározó részképességek, mint a látás, hallás, tapintás, térészlelés, téri tájékozódás, egyensúlyérzékelés, továbbá a kéz-láb, szem-láb és szem-kéz koordináció fejlõdésére. Javítja a keresztcsatornák együttmûködését, a látott és hallott információk összekapcsolását. Fejleszti a szándékos figyelmet, az alak-, forma-, méret-, alak-háttér- és gestalt-látást, a ritmus- és tempóérzéket, valamint a testséma és a lateralitás érzékelését, segíti a finommotorika, a gyorsasági reflexek és a mozgáskoordináció fejlõdését. A mozgásanyagban alkalmazott különleges léggömbös, labdás és ugróköteles játékok fejlesztik a gyerekek kreativitását, képzeletét, segítik szociális és érzelmi fejlõdésüket, hozzájárulnak pozitív énképük kialakulásához. A mozgásfoglalkozások tevékeny pihenésként alkalmazva a napi foglalkozások közben megelõzik és oldják a fáradtságot.
További információk
Szerző | Pintérné Tasnádi Ágnes |
---|