>, Óvodapedagógia>Szék – Tartásjavító, izomerősítő és nyújtó, valamint mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatok

Szék – Tartásjavító, izomerősítő és nyújtó, valamint mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatok

1200 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.

A könyvben 579 gyakorlat és 19 játék található. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére. A könnyebb áttekinthetőség érdekében a szerző a gyakorlatokat kiinduló helyzetük szerint csoportosította. Minden gyakorlatnál találhatunk hibajavítást, valamint annak leírását, hogy az adott gyakorlat milyen fő célt szolgál. A könyv használatát megkönnyíti, hogy a végén megtalálhatjuk a gyakorlatok csoportosítását felhasználhatóságuk alapján.

Cikkszám: FL1188 Kategóriák: , Címkék: , , , Szerző: Pappné Gazdag Zsuzsanna

Leírás

Óvodai életünkben a szék az az eszköz, ami mindig kéznél van. Ha rövid az időnk, de a mozgást nem szeretnénk elhagyni, akkor máris kezdhetjük a foglalkozást. Nem kell elpakolni sem. Gyakorlatgyűjtemény sorozatunknak ez a kötete a székkel végezhető gyakorlatokat gyűjti össze. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.

Szék – Tartásjavító, izomerősítő és nyújtó, valamint mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatok című  könyvben 579 gyakorlat és 19 játék található. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére. A könnyebb áttekinthetőség érdekében a szerző a gyakorlatokat kiinduló helyzetük szerint csoportosította. Minden gyakorlatnál találhatunk hibajavítást, valamint annak leírását, hogy az adott gyakorlat milyen fő célt szolgál. A könyv használatát megkönnyíti, hogy a végén megtalálhatjuk a gyakorlatok csoportosítását felhasználhatóságuk alapján.

„Óvodai gyógytestnevelőként hamar rá kellett jönnöm, hogy munkám csak akkor lehet eredményes, ha sikerül bevonnom az óvónőket is a megelőzésbe. A számukra tartott bemutatókon és tanfolyamokon is élő, a mindennapi gyakorlatból származó ismereteket igyekeztem továbbadni. Minden – valamilyen szinten testnevelést tanító – pedagógusnak folyamatosan kell bővítenie szakmai tudását, hogy hatékonyan, változatos gyakorlatanyaggal tudja megállítani és megfordítani a mai kor tendenciáját, mely szerint gyermekeink tartása hanyag, izomereje és állóképessége egyre gyengébb. Fontos feladat hárul ebben a munkában a testnevelő tanárokon kívül az óvodapedagógusokra és a tanítókra is, akik tapasztalataim szerint nem kapnak elég gyakorlati segítséget. Ezen igények hívták életre ezt a módszertani füzetsorozatot, melynek ez a második darabja. A megszokottól eltérően egy szerre összpontosítva gyűjtöttem össze a gyakorlatokat, amelyeknek közös vonása, hogy a tartáshibák megelőzésében, és azok javításában, valamint a mozgásfejlesztésben eredményesen felhasználhatók. Meggyőződésem, hogy a gyógytestnevelés gyakorlatanyagából sok minden átültethető az óvodai és iskolai testnevelésbe. Az óvodások között azt is meg kellett tanulnom, hogyan lehet hatékonyan, de játékosan végezni ezt a munkát. Ahogy ezt egyik gyerekem meg is jegyezte: Azért szeretem a gyógytestnevelést, mert ott mindig csak játszunk. Hiszen nem feltétlenül kell unalmasnak lennie egy tartásjavító, izomerősítő foglalkozásnak.” Pappné Gazdag Zsuzsanna

További információk

Szerző

Pappné Gazdag Zsuzsanna

Érdekelhetnek még…

Kategóriák