Főoldal>Gyakorlók, fejlesztők diákoknak>Helyesírás, nyelvtan>Nyelvtan és helyesírás munkatankönyv 7. évfolyam

Nyelvtan és helyesírás munkatankönyv 7. évfolyam

1190 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A gyakorló feladatok között – a mondatelemzésen, valamint az ágrajzfelismerésen és -készítésen kívül – kommunikációs, helyesírási, nyelvhelyességi, szövegértő és szövegalkotó képességet fejlesztők is vannak, amelyek utasításai közérthetőek.
– Alkalmas differenciálásra. A gyengébb képességű tanulók feladatai jelzés nélküliek, a közepes nehézségű feladatokat a sorszám előtti négyzet, a nehéz feladatokat kör jelzi.
– A felmérések megírása előtt előkészítő feladatsor segíti a tanulók felkészülését.
– Tollbamondásra vagy másolásra javasolt szövegek is vannak benne.
– A tanulók érdekes szövegei és játékos feladatai segítségével megismerhetik a magyar nyelv eredetét, nyelvtípusát és a rokonnyelveket, továbbá a magyar nyelv változatait, sőt a jelnyelvet is.
– A kommunikáció fejezetben a tömeg-, a digitális és a közéleti műfaj alapjai sajátíthatók el. Az utóbbi kapcsán az ünnepi beszéd (ballagási beszéd) felépítését és megalkotásának mikéntjét.
– Az Alkossunk szöveget! fejezetben az érvelő fogalmazás szövegalkotási algoritmusának megismerésével fejlődik a diákok kifejezőképessége, de téma a kiselőadás és a prezentáció készítése is.

Cikkszám: MK2476 Kategória: Címkék: , , , Szerző: Széplaki Erzsébet

Leírás

Nyelvtan és helyesírás munkatankönyv 7. évfolyam:

– Az év eleji ismétlésben azokat ismétli át, amelyekre 7. évfolyamon szükség van a továbbhaladáshoz (szófajtani, alaktani ismeretek).
– Az indukciós szövegek könnyen érthetők, főleg köznyelvi szövegek, gyerekközeli témájúak.
– A feladatsorok tartalmazzák a nyelvtani fogalomalkotás (mondatrészek) és a helyes mondatelemzés algoritmusát.
– Megtalálhatók benne a szabályok ! és a kiegészítő tudnivalók a + jel után.
– A gyakorló feladatok között – a mondatelemzésen, valamint az ágrajzfelismerésen és -készítésen kívül – kommunikációs, helyesírási, nyelvhelyességi, szövegértő és szövegalkotó képességet fejlesztők is vannak, amelyek utasításai közérthetőek.
– A munkaformákat – páros munka, csoportmunka – ikonok jelzik.
– Alkalmas differenciálásra. A gyengébb képességű tanulók feladatai jelzés nélküliek, a közepes nehézségű feladatokat a sorszám előtti négyzet, a nehéz feladatokat kör jelzi.
– A felmérések megírása előtt előkészítő feladatsor segíti a tanulók felkészülését.
– Tollbamondásra vagy másolásra javasolt szövegek is vannak benne.
– A tanulók érdekes szövegei és játékos feladatai segítségével megismerhetik a magyar nyelv eredetét, nyelvtípusát és a rokonnyelveket, továbbá a magyar nyelv változatait, sőt a jelnyelvet is.
– A kommunikáció fejezetben a tömeg-, a digitális és a közéleti műfaj alapjai sajátíthatók el. Az utóbbi kapcsán az ünnepi beszéd (ballagási beszéd) felépítését és megalkotásának mikéntjét.
– Az Alkossunk szöveget! fejezetben az érvelő fogalmazás szövegalkotási algoritmusának megismerésével fejlődik a diákok kifejezőképessége, de téma a kiselőadás és a prezentáció készítése is.
– Az illusztrációk a mai kamaszok ízléséhez igazodnak, sokszor humorosak.

További információk

Szerző

Széplaki Erzsébet

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top