– Az év eleji ismétlésben azokat ismétli át, amelyekre 6. évfolyamon szükség van (alsó tagozatos szófajtani, alaktani ismeretek, 5. évfolyamos hangtan, helyesírási alapelvek).
– Az indukciós szövegek könnyen érthetők, főleg köznyelvi szövegek, gyerekközeli témájúak.
– A feladatsorok tartalmazzák a nyelvtani fogalomalkotás algoritmusát.
– Megtalálhatók benne a szabályok: Jegyezd meg! A kiegészítő tudnivalók a Jó, ha tudod! részben olvashatók.
– A gyakorló feladatok között kommunikációs, helyesejtési, szövegértő és szövegalkotó képességet fejlesztők vannak, amelyek utasításai közérthetőek.
– A munkaformákat – páros munka, csoportmunka – ikonok jelzik.
– Alkalmas differenciálásra. A gyengébb képességű tanulók feladatai jelzés nélküliek, a közepes nehézségű feladatokat a sorszám előtti négyzet, a nehéz feladatokat kör jelzi.
– A tanulók elsajátíthatják a feleletterv készítését.
– A felmérések megírása előtt előkészítő feladatsor segíti a tanulók felkészülését.
– A tollbamondásra vagy másolásra javasolt szövegek is megtalálhatók benne.
– Az Alkossunk szöveget! fejezetben a levélírás és a jellemzés szövegalkotási algoritmusának megismerésével fejlődik a diákok kifejezőképessége, de a meghívó, a könyvajánlás és a plakát készítésével is foglalkozik.
– Az illusztrációk a mai kamaszok ízléséhez igazodnak, gyakran humorosak.
Nyelvtan és helyesírás munkatankönyv 6. évfolyam
1190 Ft
Leírás
A legfontosabb tudnivalók a Nyelvtan és helyesírás 6. évfolyam munkatankönyvről:
– Az év eleji ismétlésben azokat ismétli át, amelyekre 6. évfolyamon szükség van (alsó tagozatos szófajtani, alaktani ismeretek, 5. évfolyamos hangtan, helyesírási alapelvek).
– Az indukciós szövegek könnyen érthetők, főleg köznyelvi szövegek, gyerekközeli témájúak.
– A feladatsorok tartalmazzák a nyelvtani fogalomalkotás algoritmusát.
– Megtalálhatók benne a szabályok: Jegyezd meg! A kiegészítő tudnivalók a Jó, ha tudod! részben olvashatók.
– A gyakorló feladatok között kommunikációs, helyesejtési, szövegértő és szövegalkotó képességet fejlesztők vannak, amelyek utasításai közérthetőek.
– A munkaformákat – páros munka, csoportmunka – ikonok jelzik.
– Alkalmas differenciálásra. A gyengébb képességű tanulók feladatai jelzés nélküliek, a közepes nehézségű feladatokat a sorszám előtti négyzet, a nehéz feladatokat kör jelzi.
– A tanulók elsajátíthatják a feleletterv készítését.
– A felmérések megírása előtt előkészítő feladatsor segíti a tanulók felkészülését.
– A tollbamondásra vagy másolásra javasolt szövegek is megtalálhatók benne.
– Az Alkossunk szöveget! fejezetben a levélírás és a jellemzés szövegalkotási algoritmusának megismerésével fejlődik a diákok kifejezőképessége, de a meghívó, a könyvajánlás és a plakát készítésével is foglalkozik.
– Az illusztrációk a mai kamaszok ízléséhez igazodnak, gyakran humorosak.
További információk
Szerző | Széplaki Erzsébet |
---|