Leírás
Mozgásos játékok kézikönyve – Labdajátékok Mit? Miért? Hogyan?
A könyvben található gyakorlatokat óvodások, kisiskolások részére állítottam össze.
Tudásszintben haladás szerint csoportosítottam ezeket, és nem korcsoportonkénti bontásban. Mivel a feladatok többsége egyéni végrehajtást követel meg – ami megfelel a kisgyermekkori sajátosságoknak, mind a tiszta, és mind a vegyes korcsoportú csoportokban is jól használhatóak. Nincsenek igazi csapatjátékok, így ha nem sikerül egy-egy mozgást jól végrehajtani, nem baj, semmi hiba, rögtön újból lehet próbálkozni.
A nagyobbak részére javasolt játékos feladatok, játékok lehetőséget adnak a problémamegoldó gondolkodásra, és a kooperációra is. A közös labdázás nem csak a szocializálódás folyamatához segíti gyermekeinket, hanem olyan élményt is nyújt, amely talán életük végéig elkíséri őket, és egy egészséges életvitelhez ad belső motivációt.
Mozgásos játékok kézikönyve – Egyszerű futójátékok Mit? Miért? Hogyan?
Folyamatosan újabb és újabb játékötletekre ébredek. A szükséges fejlesztő hatások elérése érdekében újra szabályokat változtatok, és így újabb játékokat kapok. Az itt bemutatott csak futójátékok talán újszerű módon történő csoportosítása segít rendszerezni azt a temérdek játékot, amit eddig összegyűjtöttem.
Mozgásos játékok kézikönyve – Kondícionális képességek Mit? Miért? Hogyan?
Módszertani kézikönyv óvodapedagógusoknak. Ez most egy „súlyos” könyv. Nem „játék”. Alátámasztja, hogy miért érdemes minden nap mozogni. Az egészségről szól. Egészségünkről. A gyerekek egészségéről, de talán a nemzet egészségéről. Amit már itt, az óvodában, kisiskolás korban megalapozunk. Látszólag egészségesek gyermekeink. De ha az éves betegnapok számát összehasonlítjuk minden nap mozgó, és heti egy két alkalommal mozgó gyerekek közt, egyértelmű a válasz. És ha ez levegőn történik, akkor még inkább nagyobb a különbség.