KrasznárKönyv az eredeti. Fejlesztő, logopédiai és gyógypedagógiai könyvek az elsőtől.
Fejlesztés nagyszerűen
Főoldal>Figyelem, koncentráció, Íráselőkészítés, betűtanulás, finommotorika, Iskola-előkészítő, Készségfejlesztés, Óvodapedagógia, Téri tájékozódás>Látogatás a vonalak birodalmába – Iskola-előkészítő és részképesség-fejlesztő feladatgyűjtemény

Látogatás a vonalak birodalmába – Iskola-előkészítő és részképesség-fejlesztő feladatgyűjtemény

4290 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

“Olyan szakszerűen fejlesztő élménytárat szerettem volna létrehozni nagycsoportos óvodásoknak, hogy első osztályban a ceruza jó fele kopjon, ne legyen agyonrágott ceruzavég…” – Szabó Szilvia

A ‘Látogatás a vonalak birodalmába’ egyedülállóan gazdag, szakszerűen felépített anyaga lehetőséget ad a gyermekek életkora és fejlettségi szintje szerint történő változatos gyakorlásra. A korszerű, színes képek, feladatok segítségével vidám, szórakoztató, ugyanakkor szakmailag megalapozott gyakorlási lehetőségeket biztosíthatunk gyermekeinknek otthon, szülőként is. Felépítésének elvei: fokozatosság, sikerélmény biztosítása, rendszerszemlélet, játékosság, változatosság, tevékenységközpontúság.

A könyvet ajánljuk a ‘Látogatás a tudás birodalmába’ kötettel együtt. Míg ebben a kötetben a grafomotoros készség fejlesztése a hangsúlyos, az ‘írásra hangolódás’, addig a ‘zöld, baglyos könyv’ a logikai, gondolkodási képességeket fejleszti Meixner alapokra épülve.

Leírás

Látogatás a vonalak birodalmába – grafomotoros elemekre épülő iskola-előkészítő és részképesség-fejlesztő feladatgyűjtemény.

Foglalkozunk-e eleget az írás előkészítésével?
A finommotorika a kéz és az ujjak összerendezett mozgása, amelyek működtetése megfelelő idegrendszeri érettséget feltételez. Fejlődése összefügg a nagymozgások, az egyensúly fejlődésével és a szem-kéz koordináció kialakulásával.

A grafomotoros fejlesztés a finommozgások koordinációjának, a rajz- és írás készségének fejlesztése. A „grafomotorikus” szó jelentése írómozgást jelent, de a finommozgás-koordinációt igénylő tevékenységeket, a rajz- és íráskészséggel kapcsolatos mozgásokat is magába foglalja.

5-7 éves korban a normál érési folyamatra építve ugrásszerű fejlődést lehet elősegíteni, mert ebben az időszakban zajlik a kézizmok, kézközép-csontok erősödése, a finom-mozgás koordinációjáért felelős agyi struktúrák kiépülése, az idegpályák myelinizációja. A finom és grafomotoros fejlődéssel együtt fejlődik a fantázia, a logikai készség, a kreativitás és a tájékozódó képesség is.

A grafomotoros fejlesztés során alkalmazott, a gyermekek aktuális tudására szabott módszerek segítségével fejlődik a logikai- és kombinációs készség, a tájékozódó képesség, a kreativitás, az ötletes megoldásokban a fantázia. Ezek azok a képességek, melyek a sikeres iskolai tanulásban előnyöket jelentenek és meghatározzák a gyermek iskolához és tanuláshoz való pozitív viszonyát.

A sikeres íráskészség feltételei:
– grafomotorikus fejlettség
– vizuo-motorika kialakulása
– figyelem
– sorrendiség (szerialitás)
– tájékozódási képesség
– szem- kéz koordináció fejlettsége
– látási analízis-szintézis kialakulása

A grafomotoros készség fejlesztésének célja az írás és vonalvezetés megalapozása, fejlesztése, az összerendezett írásmozgások létrehozása és az érési folyamatok megsegítése.
“Olyan szakszerűen fejlesztő élménytárat szerettem volna létrehozni nagycsoportos óvodásoknak, hogy első osztályban a ceruza jó fele kopjon, ne legyen agyonrágott ceruzavég…” – Szabó Szilvia

A ‘Látogatás a vonalak birodalmába’ egyedülállóan gazdag, szakszerűen felépített anyaga lehetőséget ad a gyermekek életkora és fejlettségi szintje szerint történő változatos gyakorlásra. A korszerű, színes képek, feladatok segítségével vidám, szórakoztató, ugyanakkor szakmailag megalapozott gyakorlási lehetőségeket biztosíthatunk gyermekeinknek otthon, szülőként is. Felépítésének elvei: fokozatosság, sikerélmény biztosítása, rendszerszemlélet, játékosság, változatosság, tevékenységközpontúság.

A könyvet ajánljuk a ‘Látogatás a tudás birodalmába’ kötettel együtt. Míg ebben a kötetben a grafomotoros készség fejlesztése a hangsúlyos, az ‘írásra hangolódás’, addig a ‘zöld, baglyos könyv’ a logikai, gondolkodási képességeket fejleszti Meixner alapokra épülve.

 

További információk

Szerző

Szabó Szilvia

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top