A pedagógiai eszköztárban eddig méltánytalanul háttérbe szorultak a csoportlélektan kutatási eredményei, a pedagógia nem figyelt fel kellő képen a benne rejlő gyakorlati lehetőségekre. Csokorba szedve igyekszünk az érdeklődő kollégák elé tárni a csoportdinamika legfontosabb elméleti sarokpontjait, bemutatni az elvek gyakorlati működését a pedagógiai intézményi környezetben. Amennyire jelen munkánk keretei engedik, igyekszünk meghúzni a határt a terápiás csoportok, tréning csoportok, önismereti csoportok, a csoportokkal végzett szociális munka, valamint a csoportdinamika pedagógiai célú kiaknázása között.
Így játszunk mi
3000 Ft
Leírás
Nem pusztán játékok gyűjteményét szeretnénk az érdeklődő pedagógusok kezébe adni, hanem azt is igyekszünk megmutatni számukra, miképpen építsék be ezeket mindennapi pedagógiai munkájukba. Hiába dobjuk be a technika legújabb vívmányait, a gyerekek nem válnak motiválttá, „nem esnek hasra” a csillogó-villogó informatikai eszközök előtt. Nevelési erőfeszítéseink sokszor kudarcot vallanak, a gyerekek egyre kevésbé hódolnak be a felnőtt tekintélye előtt, fenyegetéseinket, büntetéseinket egyre hatástalanabbnak érezzük. Lassan végére érünk a hagyományos pedagógiai eszköztárunknak és alig marad valami a kezünkben. A helyzet talán egyre rosszabb, de semmiképpen sem kilátástalan. A pedagógiai eszköztárban eddig méltánytalanul háttérbe szorultak a csoportlélektan kutatási eredményei, a pedagógia nem figyelt fel kellő képen a benne rejlő gyakorlati lehetőségekre. Amennyire jelen munkánk keretei engedik, igyekszünk meghúzni a határt a terápiás csoportok, tréning csoportok, önismereti csoportok, a csoportokkal végzett szociális munka, valamint a csoportdinamika pedagógiai célú kiaknázása között. Megpróbáljuk bemutatni, hogyan kerülhetjük el pedagógusként a kompetencia határok megsértését, hogyan lehetünk a gyermekek hasznára erőfeszítéseinkkel anélkül, hogy lelki egészségüket veszélyeztetnénk, magunkat pedig kellemetlen, nehezen kezelhető helyzetekbe hoznánk. Mindezt pedig egy olyan szemlélet segítségével, amely az egyén helyett a közösségre koncentrál, leveszi a terhek egy részét a pedagógus válláról, hiszen ebben a megközelítésben nem a gyermek megváltoztatása többé a feladat, hanem „csak” a közösség oly módon történő megszervezése, hogy a gyerekeknek legyen kedve változni. A pedagógiai eszköztárban eddig méltánytalanul háttérbe szorultak a csoportlélektan kutatási eredményei, a pedagógia nem figyelt fel kellő képen a benne rejlő gyakorlati lehetőségekre. Csokorba szedve igyekszünk az érdeklődő kollégák elé tárni a csoportdinamika legfontosabb elméleti sarokpontjait, bemutatni az elvek gyakorlati működését a pedagógiai intézményi környezetben. Amennyire jelen munkánk keretei engedik, igyekszünk meghúzni a határt a terápiás csoportok, tréning csoportok, önismereti csoportok, a csoportokkal végzett szociális munka, valamint a csoportdinamika pedagógiai célú kiaknázása között.
További információk
Szerző | Kulcsár Mihály |
---|