A Kulcs az új generációhoz kötetben a szerző végigvezet minket saját gyakorlatán, tapasztalatán, részletesen bemutatja, nagyon sok játékleírást, ötletet ad, hogy milyen is a kreativitást, kollaborációt, problémamegoldást fejlesztő, differenciáló óvodai környezet, mely hozzásegít Minket, hogy megértsük, elfogadjuk és kezelni tudjuk a mai gyerekeket és a szüleiket. Ezáltal sokkal sikeresebbnek, eredményesebbnek érezhetjük magunkat a munkánkban.
Kulcs az új generációhoz – Kreativitást, kollaborációt, problémamegoldást fejlesztő, differenciáló óvodai környezet
3990 Ft
Leírás
A mai gyerekek egészen más környezetből érkeznek hozzánk, mint 20-50 évvel ezelőtt. Más ingerek veszik őket körül és ennek mi, pedagógusok érezzük is a hatását az óvodában. Ha megértjük, hogy mi történik a világgal, a gyerekekkel és a szülőkkel, akkor képesek leszünk önmagunkban észrevenni azokat az értékeket, melyek segítségével megtalálhatjuk a helyünket ebben az új, változó, bizonytalan mégis izgalmas világban. A Kulcs az új generációhoz kötetben a szerző végigvezet minket saját gyakorlatán, tapasztalatán, részletesen bemutatja, nagyon sok játékleírást, ötletet ad, hogy milyen is a kreativitást, kollaborációt, problémamegoldást fejlesztő, differenciáló óvodai környezet, mely hozzásegít Minket, hogy megértsük, elfogadjuk és kezelni tudjuk a mai gyerekeket és a szüleiket. Ezáltal sokkal sikeresebbnek, eredményesebbnek érezhetjük magunkat a munkánkban.
Tartalom:
Bevezető
A XXI. század hatásai a pedagógiai szerepvállalásra
Okok és indokok
- A család
- A gyerekek
- Az információ
Akció és reakció
Készségek, képességek, kompetenciák a XXI. században
Az óvoda funkciója
Gyermekek a XXI. században
A kreativitásról általában
A problémamegoldásról általában
A kollaborációról általában
Csoportlégkör
Célok
Minden, amit nem tilos, azt szabad!
A csapatmunka, önérvényesítés, mások elfogadása
Kell egy jó csapat
A pedagógus szerepe
Differenciálás a modern szemlélet tükrében
Korosztály osztályozás
Egyediség, különbség, másság
Nincs más választásunk, DIFFERENCIÁLJUNK!
Valós probléma önálló megoldására ösztönzés
A problémamegoldás gyakorlati lépései
Rögtönzött problémahelyzetek kialakítása
Példa problémahelyzet megvalósítására, egy óvodai témahét keretein belül
A pedagógus szerepe
Ötlettár – Általam megvalósított, rögtönzött problémahelyzetek
Kreatív ötletelés
A pedagógus szerepe
Ötlettár – Problémahelyzetek
A kollaborációkényszer
Egymásra hangolva
A pedagógus szerepe
Ötlettár – Játékos gyakorlatok a ráhangolódáshoz
Éles helyzet
Ötlettár – Ötletek a kollaborációs kényszer megvalósításához
Szabad feladatalkotás
Példa a szabad feladatalkotás megvalósítására egy óvodai témahét keretein belül
Példa a szabad feladatalkotás megvalósítására a napi mozgás keretein belül
Példa a szabad feladatalkotás megvalósítására az anyanyelvi nevelés keretein belül
Játékgazdagítás
További információk
Szerző | Kiss Szilvia Piroska |
---|