>, Hiperaktivitás ADHD, Óvodapedagógia, Újdonságok>Kulcs az új generációhoz – Kreativitást, kollaborációt, problémamegoldást fejlesztő, differenciáló óvodai környezet

Kulcs az új generációhoz – Kreativitást, kollaborációt, problémamegoldást fejlesztő, differenciáló óvodai környezet

3490 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A Kulcs az új generációhoz kötetben a szerző végigvezet minket saját gyakorlatán, tapasztalatán, részletesen bemutatja, nagyon sok játékleírást, ötletet ad, hogy milyen is a kreativitást, kollaborációt, problémamegoldást fejlesztő, differenciáló óvodai környezet, mely hozzásegít Minket, hogy megértsük, elfogadjuk és kezelni tudjuk a mai gyerekeket és a szüleiket. Ezáltal sokkal sikeresebbnek, eredményesebbnek érezhetjük magunkat a munkánkban.

Cikkszám: NT2257 Kategóriák: , , , Címke: Szerző: dr. Pálfi Sándor

Leírás

A mai gyerekek egészen más környezetből érkeznek hozzánk, mint 20-50 évvel ezelőtt. Más ingerek veszik őket körül és ennek mi, pedagógusok érezzük is a hatását az óvodában. Ha megértjük, hogy mi történik a világgal, a gyerekekkel és a szülőkkel, akkor képesek leszünk önmagunkban észrevenni azokat az értékeket, melyek segítségével megtalálhatjuk a helyünket ebben az új, változó, bizonytalan mégis izgalmas világban. A Kulcs az új generációhoz kötetben a szerző végigvezet minket saját gyakorlatán, tapasztalatán, részletesen bemutatja, nagyon sok játékleírást, ötletet ad, hogy milyen is a kreativitást, kollaborációt, problémamegoldást fejlesztő, differenciáló óvodai környezet, mely hozzásegít Minket, hogy megértsük, elfogadjuk és kezelni tudjuk a mai gyerekeket és a szüleiket. Ezáltal sokkal sikeresebbnek, eredményesebbnek érezhetjük magunkat a munkánkban.

Tartalom:

Bevezető

A XXI. század hatásai a pedagógiai szerepvállalásra

Okok és indokok

  1. A család
  2. A gyerekek
  3. Az információ

Akció és reakció

Készségek, képességek, kompetenciák a XXI. században

Az óvoda funkciója

Gyermekek a XXI. században

A kreativitásról általában

A problémamegoldásról általában

A kollaborációról általában

Csoportlégkör

Célok

Minden, amit nem tilos, azt szabad!

A csapatmunka, önérvényesítés, mások elfogadása

Kell egy jó csapat

A pedagógus szerepe

Differenciálás a modern szemlélet tükrében

Korosztály osztályozás

Egyediség, különbség, másság

Nincs más választásunk, DIFFERENCIÁLJUNK!

Valós probléma önálló megoldására ösztönzés

A problémamegoldás gyakorlati lépései

Rögtönzött problémahelyzetek kialakítása

Példa problémahelyzet megvalósítására, egy óvodai témahét keretein belül

A pedagógus szerepe

Ötlettár – Általam megvalósított, rögtönzött problémahelyzetek

Kreatív ötletelés

A pedagógus szerepe

Ötlettár – Problémahelyzetek

A kollaborációkényszer

Egymásra hangolva

A pedagógus szerepe

Ötlettár – Játékos gyakorlatok a ráhangolódáshoz

Éles helyzet

Ötlettár – Ötletek a kollaborációs kényszer megvalósításához

Szabad feladatalkotás

Példa a szabad feladatalkotás megvalósítására egy óvodai témahét keretein belül

Példa a szabad feladatalkotás megvalósítására a napi mozgás keretein belül

Példa a szabad feladatalkotás megvalósítására az anyanyelvi nevelés keretein belül

Játékgazdagítás

 

 

További információk

Szerző

dr. Pálfi Sándor

Érdekelhetnek még…

Kategóriák