Magyarország EU-csatlakozása óta közismert tény, hogy Európa és benne hazánk versenyképessége a rendelkezésre álló, mobilis humánerőforrás minőségétől, azaz lakóinak tudásától függ. Attól, hogy a munka világában az emberek – a segédmunkásoktól a tudásmunkásokig – képesek-e alkalmazkodni a globális társadalom és gazdaság gyors változásaihoz. Az Európai Képesítési Keretrendszer kidolgozói az egységes munkaerőpiac elvárásaként a változásképes tudást, a személyes és szociális kompetenciák meglétét, ezen belül az autonómia és felelősség, a folyamatos tanulás, a hatékony kommunikáció és szociabilitás fontosságát emelték ki. E kötet többek között arra a kérdésre keresi a választ, hogy a gyermekek és a felnőttek képzésével foglalkozó szakemberek mit gondolnak ezekről a kompetenciákról, birtokában vannak-e ezeknek és kellően felkészültek-e közvetítésükre. Felvázolja az egész életen át tartó tanulás teljes kérdéskörét, bemutatja a szerző pedagógusok körében végzett kutatásának eredményeit, illetve kísérletet tesz egy új, a pedagógusokra és andragógusokra egyaránt alkalmazható, tevékenységalapú szerepegyüttes körvonalazására.
Andragógiai Füzetek 1. Pedagógus-andragógus szerepek és kompetenciák az ezredfordulón.
2500 Ft
Leírás
Magyarország EU-csatlakozása óta közismert tény, hogy Európa és benne hazánk versenyképessége a rendelkezésre álló, mobilis humánerőforrás minőségétől, azaz lakóinak tudásától függ. Attól, hogy a munka világában az emberek – a segédmunkásoktól a tudásmunkásokig – képesek-e alkalmazkodni a globális társadalom és gazdaság gyors változásaihoz. Az Európai Képesítési Keretrendszer kidolgozói az egységes munkaerőpiac elvárásaként a változásképes tudást, a személyes és szociális kompetenciák meglétét, ezen belül az autonómia és felelősség, a folyamatos tanulás, a hatékony kommunikáció és szociabilitás fontosságát emelték ki. E kötet többek között arra a kérdésre keresi a választ, hogy a gyermekek és a felnőttek képzésével foglalkozó szakemberek mit gondolnak ezekről a kompetenciákról, birtokában vannak-e ezeknek és kellően felkészültek-e közvetítésükre. Felvázolja az egész életen át tartó tanulás teljes kérdéskörét, bemutatja a szerző pedagógusok körében végzett kutatásának eredményeit, illetve kísérletet tesz egy új, a pedagógusokra és andragógusokra egyaránt alkalmazható, tevékenységalapú szerepegyüttes körvonalazására.
További információk
Szerző | Kraiciné Szokoly Mária |
---|