Milyen tényezõk gátolhatják a betûk megtanulását, a betûk szavakká, mondatokká történõ összeolvasását, a mondatok szöveggé való összeállását, a szövegek értelmezését, megértését, legyenek azok akár jogszabályok, akár regények? Hogyan lehetne ezeknek az akadályoknak a leküzdését hatékonyabbá tenni? E kérdések megválaszolására tesz kísérletet az olvasási képesség fejlõdése és fejlesztése tanulmánykötet.
Leírás
Az iskolai gyakorlatban nagy erõket fordítanak a kezdõ olvasástanításra, ehhez képest a szövegértés fejlesztése csak csekély figyelmet kap. Nemzetközi és hazai vizsgálatok bizonyították, hogy a magyar tanulók és felnõttek között sokan komoly szövegértési problémákkal küzdenek. Jól ismert továbbá a fiatal generációk elfordulása a szépirodalom olvasásától. Mi okozza ezt a helyzetet? Milyen tényezõk gátolhatják a betûk megtanulását, a betûk szavakká, mondatokká történõ összeolvasását, a mondatok szöveggé való összeállását, a szövegek értelmezését, megértését, legyenek azok akár jogszabályok, akár regények? Hogyan lehetne ezeknek az akadályoknak a leküzdését hatékonyabbá tenni? E kérdések megválaszolására tesz kísérletet az olvasási képesség fejlõdése és fejlesztése tanulmánykötet.
További információk
Szerző | Józsa Krisztián |
---|