Azoknak a folyamatoknak a részletesebb feltárására koncentrálnak, amelyek magában a tanulás folyamatában rejlõ késztetéseket, örömforrásokat, jutalmakat kívánják az elsajátítási folyamatok fenntartásának szolgálatába állítani. Bemutatja az elsajátítási motívumok óvodás és iskoláskori fejlõdését, elemzi a fejlõdést befolyásoló csalási és egyéb tényezõket. Olyan fejlesztõ tevékenységekbõl felépülõ program lehetõségét is felvázolja, amely a motívumokra irányuló beavatkozások révén közvetve segíti az iskolai munka eredményességének javítását.
Leírás
Az elsajátítási motiváció fogalma köré épülõ vizsgálatok újszerû megközelítést jelentenek a motivációkutatás történetében. Azoknak a folyamatoknak a részletesebb feltárására koncentrálnak, amelyek magában a tanulás folyamatában rejlõ késztetéseket, örömforrásokat, jutalmakat kívánják az elsajátítási folyamatok fenntartásának szolgálatába állítani. Ez a monográfia az elsajátítási motívumokat fókuszba állítva ad áttekintést a motivációkutatás legújabb eredményeirõl. Bemutatja az elsajátítási motívumok óvodás és iskoláskori fejlõdését, elemzi a fejlõdést befolyásoló csalási és egyéb tényezõket. Olyan fejlesztõ tevékenységekbõl felépülõ program lehetõségét is felvázolja, amely a motívumokra irányuló beavatkozások révén közvetve segíti az iskolai munka eredményességének javítását.
További információk
Szerző | Józsa Krisztián |
---|