>, Matematikai készség>Járműves matekos játék – Matematikai előkészítő készségfejlesztő játék

Járműves matekos játék – Matematikai előkészítő készségfejlesztő játék

6410 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Első számtani feladatait végezheti el a gyermek ezzel a járműves matematikai készségfejlesztő játékkal.

Fejlesztési területek: szem-kéz koordináció, finommotorika, osztályozás forma szerint, osztályozás színek szerint, számjegyek, logikai tábla használata, szókincsbővítés, beszédfejlesztés.

A matematikatanulás első lépéseit gyakorolhatja a gyermek ezekkel a feladatlapokkal:
osztályozás formák szerint,
osztályozás színek szerint, számjegy felismerés számsor használatán keresztül, a járművek megszámolásával
megfigyelés
logika

Leírás

Első számtani feladatait végezheti el a gyermek ezzel a matematikai feladatlap-készlettel.

A készlet tartalma:

 5 erős, mégis hajlékony műanyagból készült 2 oldalas, képes feladatlap 10 képpel

 36 db jármű (6 színben és 6 formában)

 1 pedagógiai útmutató

Ez a készlet alkalmas arra, hogy a gyermek az első irányított játékát játszhassa vele. Tíz különböző tevékenység, 5 különböző

játéktéma növekvő nehézségi sorrendben.

Életkor: 3-5 éveseknek

Játékosok száma: 1-2 gyermek dolgozhat egyszerre egy-egy feladatlapon. De csoportokra osztva is játszhatják, felváltva.

Fejlesztési területek: szem-kéz koordináció, finommotorika, osztályozás forma szerint, osztályozás színek szerint, számjegyek, logikai tábla használata, szókincsbővítés, beszédfejlesztés.

Pedagógiai célok: A matematikatanulás első lépéseit gyakorolhatja a gyermek ezekkel a feladatlapokkal, melyeknek jobb felső sarkában egy színes korong jelzi, melyik sorozatba tartozik az adott feladatlap:

 Narancssárga = osztályozás formák szerint.

 Zöld = osztályozás színek szerint.

 Piros = számjegy felismerés: számsor használatán keresztül, a járművek megszámolásával

 Kék = megfigyelés

 Lila = logika

A feladatok nehézségi szintje szerint következnek a lapok egymás után. Különböző képességű gyermekekkel egész tanévben

használhatjuk őket.

Játékleírás:

1.FELADATLAP: Osztályozás formák szerint

A gyermekek azonosítsák be a járműveket, majd helyezzék el a megfelelő környezetbe a feladatlapon: a repülőket az égre, a vonatokat a sínekre.

2.FELADATLAP: Osztályozás formák szerint

A gyermekek helyezzék el a munkagépeket a megfelelő környezetbe a feladatlapon. A dömpert az út mellé, a markológépet pedig az útmunkák mellé.

3.FELADATLAP: Osztályozás színek szerint

A gyermekek helyezzék el a különböző járműveket a megfelelő parkolóhelyre. Az autók helyét a parkolóhelyek színe jelzi.

4.FELADATLAP: Osztályozás színek szerint

A gyermekek a képen lévő három különböző színű út három színe szerint válogatják ki, és rakják a feladatlapra a megfelelő színű járműveket.

5.FELADATLAP: Számjegy felismerés

A gyermekek parkolják be a járműveket a megfelelő garázsba. A garázs bal sarkában található szám jelzi, hogy hány autót parkolhatnak be a garázsba, az autók színétől függetlenül.

6.FELADATLAP: Számjegy felismerés

A mozdonyokon lévő szám jelzi, a vagonokba rakható járművek számát. A jármű színe és a formája nem számít. A mozdonyokon szereplő szám a lényeges.

7.FELADATLAP: Megfigyelés

A 2×2-es logikai tábla tetején két különböző típusú szürke jármű szerepel. A gyermekek szín és forma szerint rakják be a járműveket. A járművekhez választható két szín a tábla bal oldalán található. A gyermekek a megadottak szerint választják ki a járművek megfelelő helyét.

8.FELADATLAP: Megfigyelés

Ez a 2×3-as logikai tábla még komplexebb. A tábla tetején két különböző típusú szürke jármű szerepel, a bal oldalán pedig három különböző szín. A gyermekek a színek és formák szerint helyezzék fel a táblára a járműveket.

9.FELADATLAP: Logika

Ebbe a 3×3-as logikai táblába, a gyermekek szín és forma szerint rakják be a járműveket. Úgy segíthetünk neki, hogy elmagyarázzuk, hogy egy sorban ugyan az a típusú jármű található és csak a szín változik.

10.FELADATLAP: Logika

Ez a tábla még komplexebb. A gyermekek szín és forma szerint rakják be a járműveket, de most vannak olyan helyek is, ahol nem található jármű, vagy nincs megadva szín, növelve ezzel a nehézségi szintet. A gyermekeknek ki kell találniuk, hogy melyik jármű hiányzik, minden egyes sorozat mintájának megfelelően.

A feladatlapokat úgy fejlesztették ki, hogy elősegítsék a gyermek önállóságának kialakulását.

A járműveket azért is használjuk, mert így a pedagógus könnyebben tudja ellenőrizni a gyermekek munkáját.

A feladattal kapcsolatos tennivalókat könnyű kikövetkeztetni az ábrák alapján.

A készlet használata:

  1. Irányított tevékenységek

Először hagyjuk, hogy a gyermekek önállóan ismerkedjenek a játékkal, a feladatlapokkal és a járművekkel, saját elképzelésük szerint csoportosítsák őket.

Utána közösen a gyermekkel rakják ki a kiválasztott feladatlapot, majd kérjen meg két gyermeket, hogy együtt végezzék el újra a feladatot. Közben beszéltesse őket, hogy szokják az új szavakat, gyakorolják az értelmes mondatok szerkesztését.

Összpontosítson a feladat megértésére és megfogalmazására az ábrák alapján.

Fokozatosan, az egyéni adottságokhoz alkalmazva végeztesse el az összes feladatlapot.

  1. Önálló tevékenységek

A tanév menete és a gyermekek képességei alapján használhatjuk a feladatokat:

– a meglévő tudás és készségek ellenőrzésére 1 gyermeknél;

– 2 gyermeknek gyakorlás

 

Érdekelhetnek még…

Kategóriák