A Dráma és színház tankönyv első felében – I. Játékok és gyakorlatok – olyan dramatikus tevékenységek gyűjteménye található, amelyek hatékonyan szolgálják a készségfejlesztést, a személyiségfejlesztést és a csoportépítést. A széleskörűen felhasználható gyakorlatok célja általánosságban, hogy a diákok közvetlen tapasztalatokra tegyenek szert a kommunikáció, az együttműködés és az önkifejezés területén. Végezetül a tanulók megismerkednek a dráma előadói formájával, a színházzal és annak hatáselemeivel is.
A fejezetek olyan egymásra épülő foglalkozásvázlatok, amelyeket 45 perces időtartamra terveztünk, s mindig egy részterület fejlesztését szolgálják. Ugyanakkor tapasztaltabb drámatanárok felhasználhatják olyan játékgyűjteményként is, amelynek segítségével kiegészíthetik, gazdagíthatják saját eszköztárukat a drámapedagógia, illetve az irodalmi anyagok feldolgozása terén. A játékleírások nemcsak szabálymagyarázatok, hanem felhívják a figyelmet az esetleges veszélyekre, illetve a variációs lehetőségekre.
A tankönyv második fele – II. Történet, dráma, színház – bevezetés a színház világába Shakespeare Rómeó és Júliája, illetve egy mai iskolában játszódó, analóg történet segítségével. A cél a dráma megértésének elmélyítése, valamint az érdeklődés felkeltése a színháztörténeti, színházelméleti ismeretek iránt. A feladatok szervesen kapcsolódnak a történetekhez, és egymásra épülve fokozatosan vezetnek be a dráma és a színház gondolkodás- és kifejezésmódjába, illetve végigvezetnek a Rómeó és Júlia című dráma megértésének folyamatán is.