KrasznárKönyv az eredeti. Fejlesztő, logopédiai és gyógypedagógiai könyvek az elsőtől.
Fejlesztés nagyszerűen

Dráma és színház Tankönyv 10-14 éveseknek

1290 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A Dráma és színház tankönyv első felében – I. Játékok és gyakorlatok – olyan dramatikus tevékenységek gyűjteménye található, amelyek hatékonyan szolgálják a készségfejlesztést, a személyiségfejlesztést és a csoportépítést. A széleskörűen felhasználható gyakorlatok célja általánosságban, hogy a diákok közvetlen tapasztalatokra tegyenek szert a kommunikáció, az együttműködés és az önkifejezés területén. Végezetül a tanulók megismerkednek a dráma előadói formájával, a színházzal és annak hatáselemeivel is.

A fejezetek olyan egymásra épülő foglalkozásvázlatok, amelyeket 45 perces időtartamra terveztünk, s mindig egy részterület fejlesztését szolgálják. Ugyanakkor tapasztaltabb drámatanárok felhasználhatják olyan játékgyűjteményként is, amelynek segítségével kiegészíthetik, gazdagíthatják saját eszköztárukat a drámapedagógia, illetve az irodalmi anyagok feldolgozása terén. A játékleírások nemcsak szabálymagyarázatok, hanem felhívják a figyelmet az esetleges veszélyekre, illetve a variációs lehetőségekre.

A tankönyv második fele – II. Történet, dráma, színház – bevezetés a színház világába Shakespeare Rómeó és Júliája, illetve egy mai iskolában játszódó, analóg történet segítségével. A cél a dráma megértésének elmélyítése, valamint az érdeklődés felkeltése a színháztörténeti, színházelméleti ismeretek iránt. A feladatok szervesen kapcsolódnak a történetekhez, és egymásra épülve fokozatosan vezetnek be a dráma és a színház gondolkodás- és kifejezésmódjába, illetve végigvezetnek a Rómeó és Júlia című dráma megértésének folyamatán is.

Leírás

A Dráma és színház tankönyv első felében – I. Játékok és gyakorlatok – olyan dramatikus tevékenységek gyűjteménye található, amelyek hatékonyan szolgálják a készségfejlesztést, a személyiségfejlesztést és a csoportépítést. A széleskörűen felhasználható gyakorlatok célja általánosságban, hogy a diákok közvetlen tapasztalatokra tegyenek szert a kommunikáció, az együttműködés és az önkifejezés területén. Végezetül a tanulók megismerkednek a dráma előadói formájával, a színházzal és annak hatáselemeivel is.

A fejezetek olyan egymásra épülő foglalkozásvázlatok, amelyeket 45 perces időtartamra terveztünk, s mindig egy részterület fejlesztését szolgálják. Ugyanakkor tapasztaltabb drámatanárok felhasználhatják olyan játékgyűjteményként is, amelynek segítségével kiegészíthetik, gazdagíthatják saját eszköztárukat a drámapedagógia, illetve az irodalmi anyagok feldolgozása terén. A játékleírások nemcsak szabálymagyarázatok, hanem felhívják a figyelmet az esetleges veszélyekre, illetve a variációs lehetőségekre.

A tankönyv második fele – II. Történet, dráma, színház – bevezetés a színház világába Shakespeare Rómeó és Júliája, illetve egy mai iskolában játszódó, analóg történet segítségével. A cél a dráma megértésének elmélyítése, valamint az érdeklődés felkeltése a színháztörténeti, színházelméleti ismeretek iránt. A feladatok szervesen kapcsolódnak a történetekhez, és egymásra épülve fokozatosan vezetnek be a dráma és a színház gondolkodás- és kifejezésmódjába, illetve végigvezetnek a Rómeó és Júlia című dráma megértésének folyamatán is.

A történet kibontása a diákok kreatív közreműködésére is épít, ennek érdekében kitüntetett szerepet szántunk a korosztályhoz közel álló szövegtípusoknak és a vizualitásnak. A telefonos cset a dialógus formáját használja a fiktív iskolai történet elmesélésére. A szereplők jellemzésében a csetnevek, ikonok és beszédmódok egyformán fontosak. A naplóbejegyzés a monológ törvényszerűségeit követve közvetíti a szereplők belső állapotát, gondolatait, érzéseit. A képregény összetett vizuális nyelve lehetőséget ad a színháztörténeti ismeretek átadására és rögzítésére, emellett közelebb hoz a diákokhoz három ikonikus drámaírót is. A feladatokban a diákokat szövegalkotásra hívjuk a számukra a mindennapi életből ismerős fenti formák használatával.

Ebben a rendhagyó tankönyvben arra törekedtünk, hogy az ismereteket játékos formában közvetítsük, elsősorban élmény- és ismeretforrásul, gondolkodási terepként és megértési felületként kínáljuk a diákok számára. A feldolgozást segítő feladatok tematikus tagolását színek és ikonok jelzik.

 

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top