>, Óvodapedagógia, Pedagógia, gyógypedagógia>Iskolai sikerkalauz I. – Nevelési alapok a sikeres iskolakezdéshez és pályafutáshoz

Iskolai sikerkalauz I. – Nevelési alapok a sikeres iskolakezdéshez és pályafutáshoz

1290 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Célom volt annak a bemutatása, hogy mit tehet a család a személyiségfejlesztés terén annak érdekében, hogy az óvodai évek alatt megalapozza a későbbi iskolai teljesítményképességet és a beilleszkedést. Hogyan segíthetjük az egészséges mértékű önbizalom és pozitív énkép kialakulását? Milyen módon alakítsuk ki az önkontrollt, a feladattudatot, az együttműködés igényét és a tudás iránti pozitív attitűdöt? Ilyen és hasonló kérdésekre kaphat választ a könyv elolvasásakor az érdeklődő, miközben konkrét tanácsokkal, példákkal igyekszem az elméleti ismereteket a nevelési gyakorlattal összekötni. Ugyanakkor rendhagyó módon e könyv nem kizárólag a gyermekre fókuszál.

Cikkszám: PD921 Kategóriák: , , Szerző: Harmatiné Dr. Olajos Tímea

Leírás

<p style=”text-align: justify;”><strong></strong>Célom volt annak a bemutatása, hogy mit tehet a család a személyiségfejlesztés terén annak érdekében, hogy az óvodai évek alatt megalapozza a későbbi iskolai teljesítményképességet és a beilleszkedést. Hogyan segíthetjük az egészséges mértékű önbizalom és pozitív énkép kialakulását? Milyen módon alakítsuk ki az önkontrollt, a feladattudatot, az együttműködés igényét és a tudás iránti pozitív attitűdöt? Ilyen és hasonló kérdésekre kaphat választ a könyv elolvasásakor az érdeklődő, miközben konkrét tanácsokkal, példákkal igyekszem az elméleti ismereteket a nevelési gyakorlattal összekötni. Ugyanakkor rendhagyó módon e könyv nem kizárólag a gyermekre fókuszál. Ennek oka az, hogy a nevelés olyan interaktív, többszereplős folyamat, melynek szereplői (nevelők és neveltek) kölcsönösen befolyásolják egymást, úgy is fogalmazhatunk: oda- vissza hatnak egymásra. Ezért a gyermekkel foglalkozó személy önismeretét is igyekszem kérdésekkel, átgondolandó szempontokkal, feladatokkal „munkába venni”, fejleszteni. Saját gyermekkori tapasztalataink, önértékelésünk jellemzői, konfliktuskezelési stratégiáink vagy éppen a jutalmazásról-büntetésről vallott nézeteink aktívan (és sokszor nem tudatos módon) hatnak a nevelési folyamatra, akár a családban, akár óvodai csoporthelyzetekben.</p>

További információk

Szerző

Harmatiné Dr. Olajos Tímea

Kategóriák