A drámajáték megkönnyíti az ismeretanyag rendszerezését, hozzásegít ahhoz, hogy a játszók minél gazdagabb személyiséggé váljanak, reálisabb képük legyen önmagukról anélkül, hogy eltûnne életükbõl a további vizsgálódásokhoz szükséges derû.
Leírás
A drámajáték megkönnyíti az ismeretanyag rendszerezését, hozzásegít ahhoz, hogy a játszók minél gazdagabb személyiséggé váljanak, reálisabb képük legyen önmagukról anélkül, hogy eltûnne életükbõl a további vizsgálódásokhoz szükséges derû. A szerzõ a Drámajátékok – Bevezetés a drámapedagógiába címû munkájában így nyilatkozik: „Számomra soha nem egy technika vagy egy drámaforma tökéletes kifejezése volt a fontos, hanem az élõ emberi pillanat, a jelen idejû találkozás és teljes megélése. Soha nem egy szabálynak való megfelelés vezetett, hanem a kifejezés izgalma csalt elõre. Egy drámatanár a helyzetfelismerésben s a játszók helyzetbe hozásában erõs igazán. Végül is az számít, miként lehet egy helyzetet, egy figurát, egy mûvet vagy akár egy problémát arra használni, hogy annak ürügyén, annak játékos, gyakorlati elemzése során megtanítsuk, megértessük és megéreztessünk valamit a világból s az élõ emberi közösség semmihez nem hasonlítható jelenségébõl.”
További információk
Szerző | Gabnai Katalin |
---|