Főoldal>Autizmus, Beszédértés, beszédfejlesztés, Hiperaktivitás ADHD, Korai fejlesztés, Logopédia fejlesztő kiadványok, Logopédia szakkönyvek, Óvodapedagógia, Pedagógia módszertan, SNI Fejlesztő- és gyógypedagógia, Tesztek, Újdonságok>Építsünk beszédet! – Tanácsok, ötletek, terápiás eljárások és segédeszközök a nem beszélő, illetve a beszéd- és nyelvi zavarral küzdő gyermekek korai vizsgálatához, beszédindító terápiájához

Építsünk beszédet! – Tanácsok, ötletek, terápiás eljárások és segédeszközök a nem beszélő, illetve a beszéd- és nyelvi zavarral küzdő gyermekek korai vizsgálatához, beszédindító terápiájához

3300 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Tanácsok, ötletek, terápiás eljárások és segédeszközök a nem beszélő, illetve a beszéd- és nyelvi zavarral küzdő gyermekek korai vizsgálatához, valamint beszédindító terápiájához. Az Építsünk beszédet! vizsgálóanyagot és külön színező-beszéltető füzetet tartalmaz.

Az Építsünk beszédet! könyvben megismerhetjük a kisgyermekek korai fejlesztéséhez ajánlott vizsgálatot (Játszva tanulunk), a vizsgálat eszközeit, valamint az erre épülő terápiás irányelveket. A terápiás feladatok között (Építsünk beszédet!) a beszédindítás egymásra épülő lépcsőfokait találjuk, fotókkal és rajzokkal illusztrálva.
Az ismertetett módszer gyermek- és játékcentrikus. Alkalmazható a teljes nyelvi rendszer érintettségét mutató gyermekeknél, a beszédprodukció, illetve beszédértés érintettségekor, de hasznos lehet a nyelvi késés, az értelmi elmaradás, hallássérülés, észlelési zavar vagy figyelemzavar esetén is.

 

Leírás

Tanácsok, ötletek, terápiás eljárások és segédeszközök a nem beszélő, illetve a beszéd- és nyelvi zavarral küzdő gyermekek korai vizsgálatához, valamint beszédindító terápiájához. Az Építsünk beszédet! vizsgálóanyagot és külön színező-beszéltető füzetet tartalmaz.

Az Építsünk beszédet! könyvben megismerhetjük a kisgyermekek korai fejlesztéséhez ajánlott vizsgálatot (Játszva tanulunk), a vizsgálat eszközeit, valamint az erre épülő terápiás irányelveket. A terápiás feladatok között (Építsünk beszédet!) a beszédindítás egymásra épülő lépcsőfokait találjuk, fotókkal és rajzokkal illusztrálva.
Az Építsünk beszédet! kötetben ismertetett módszer gyermek- és játékcentrikus. Alkalmazható a teljes nyelvi rendszer érintettségét mutató gyermekeknél, a beszédprodukció, illetve beszédértés érintettségekor, de hasznos lehet a nyelvi késés, az értelmi elmaradás, hallássérülés, észlelési zavar vagy figyelemzavar esetén is.

Az Építsünk beszédet! kiadvány 3 részből épül fel:
A könyv szakmai útmutatásai, a színes kártyák és a színező munkafüzet lehetővé teszik, hogy célzottan összeállított vizsgáló játékcsomagot használjanak a logopédus szakemberek, az óvodákban, bölcsődékben dolgozó fejlesztő pedagógusok, korai fejlesztéssel foglalkozó gyógypedagógusok is.
Logopédusok számára különösen fontos a 3 éves gyermekek beszéd- és nyelvi fejlettségének vizsgálatához, szükség esetén hatékony ellátásához.
A tanítási óratervezetek részletei segítenek felépíteni egy-egy terápiás órát.
A könyv végén található vizsgáló kérdőív az egyéni sajátosságok felismerését szolgálja. Esetismertetések, óravázlatok, valamint egy hiteles szülői vallomás színesítik a szakmai anyagot.

A Színező-beszéltető füzet az Építsünk beszédet! c. beszédindító terápia gyakorló anyaga, amely kedves, gyermekközeli képekkel segíti a logopédiai tanácsadáson, foglalkozásokon tanultak otthoni gyakorlását. Használatával nem csak a módszeresen felépített terápia szakember által hatékonyan irányított gyakorlása, hanem az örömteli, cselekedtető otthoni tanulás is megvalósítható. A gyakorlás első fázisában javasolt tárgyakkal, majd képekkel végezni a beszédfejlesztést. Jelen kiadvány a képekkel történő absztrakciós szintet képviseli.

Javasoljuk, hogy a beszédértés és a passzív szókincs fejlesztéséhez a gyermek először egyeztesse a hallott szót a képpel, majd az ismétlések segítségével fokozatosan közelítsen az önálló szóhasználathoz a gyakorlás. Kezdetben két kép közül válasszon a gyermek, majd az elemszámot fokozatosan bővítsük. Fontos, hogy az otthoni gyakorlás a terápiás órán látottakra, a logopédus instrukcióira épüljön.
Igen nagy motivációt jelent a tanulás során, ha az életkori sajátosságnak megfelelően, a grafomotorium fejlesztésével (színezés, vágás) is összekötjük a tanulást. A beszéd és a cselekedtetés segíti a bevésést, az aktív szókincs bővülését, ezáltal mindenképpen sikerélményhez juttat!

 

További információk

Szerző

Rudas Zsuzsanna

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top