Leírás
Ismerjük fel és fejezzük ki érzelmeinket! Az Emo(tion) Moogy vidám sárkányos érzelem-kirakó egy különleges feladatkártyás kirakó, kétféle játéklehetőséggel. Az Érzelmek puzzle EQ játék segítségével a gyerekek megtanulhatják a különböző érzelmek felismerését és kifejezését, ezáltal megértését – mind saját magukban, mind a környezetükben. Megértik, miért érzünk: örömet, szomorúságot, meglepődést, unalmat, elégedettséget, haragot, undort, félelmet stb. Ezáltal jobban megismerik saját személyiségüket és hangulataikat, és akár otthon, akár óvodai, iskolai, baráti közösségben könnyebben meg tudják fogalmazni, mit éreznek, és jobban meg fogják érteni mások: akár felnőttek, akár a kis barátaik viselkedését.
Életkor: 3-6 éveseknek. Játékosok száma: 2-6. A doboz tartalma: 11 sokféleképpen variálható kirakó darab (anyaga: erős, kétoldalán fényes nyomott mintás karton), 8 érzelemkártya, 1 útmutató.
Fejlesztési területek: érzelem-felismerés, érzelem-kifejezés, szociális készségek, környezet, megfigyelés, logika, beszédkészség
Kétféle játéklehetőséget kínálunk:
1. Mi történt Moogy sárkánnyal?
A játék célja: Találjátok meg a feladatkártya alapján elmondott történetnek megfelelő érzelmet.
A játék menete:
A puzzle darabokat kiterítjük az asztalra. A feladatkártyákat lefelé fordítva egy kupacban az asztalra helyezzük.
1. Az egyik játékos húz egy feladatkártyát, megnézi a rajta szereplő jelenetet, úgy hogy a többiek ne lássák. Elmeséli, mi történik a képen.
2. A többiek ez alapján összerakják a puzzle darabokból azt a képet, ami leginkább illik a történethez. Amikor kirakták a figurát, megfordítják a feladatkártyát és összehasonlítják azzal a képpel, amit kiraktak. A jelenethez kapcsolódó érzelem a feladatkártyára van írva.
2. Emlékezz az érzelmekre!
A játék célja: ki rakja ki a feladatkártyán szereplő képet?
A játék menete:
A puzzle-darabokat lefelé fordítva szétszórjuk az asztalon. A talpat ábrázoló puzzle-darabot nem keverjük bele, hanem kitesszük középre, hogy a képes fele látszódjon. A feladatkártyákat lefelé fordítva elhelyezzük az asztal közepén.
1. Felfordítunk egy feladatkártyát, és az asztal közepére helyezzük.
2. Az óramutató járásának megfelelően haladva mindegyik játékos felfordít egy puzzle-darabot. Ha nem egyezik meg a feladatkártyán látottal, akkor visszafordítja, és a következő játékos fordít fel egy kirakó-darabot.
3. Ha viszont megegyezik a felfordított darab a feladatkártyán látottal, akkor felfordíthat hozzá egy másikat és megpróbálja kiegészíteni az arckifejezést, a feladatkártyának megfelelően. Ha a második kirakó-darab nem passzol, akkor mind a kettőt visszafordítja, és a következő játékos jön. 4. Ha sikerült az egyik játékosnak kirakni a feladatkártyán szereplő érzelmet, akkor ő nyert. És a játék indul elölről, egy következő feladatkártyával.