A technikák mellett a kisgyermekek fejlődését is taglalja, segítve a nevelői hivatásra készülőknek abban, hogy a gyermekek fejlettségi fokához tudják igazítani a művészeti impulzusokat. A gyakorlati ötleteken túl kitérünk a művészeti nevelés hatásaira is. Segítünk az értékes művészeti anyag megválasztásában, és az élményt adó közlés módjára is felkészítjük a könyvünket használókat.
Gyakorlati fejezeteink kipróbált módszereket tartalmaznak. Ezeket a bölcsődéken kívül felhasználhatják a szülők, de a gyógypedagógusok, óvónők is.
Első lépések a művészetek felé I. – A vizuális nevelés és az anyanyelvi-irodalmi nevelés lehetőségei kisgyermekkorban
Elfogyott
Leírás
A vizuális nevelés és az anyanyelvi-irodalmi nevelés lehetőségei kisgyermekkorban
A kisgyermekeket a művészetek világába a felnőttek vezetik be, versek, mondókák, mesék, dalok, gyurmázás, rajzolás vagy éppen a festés révén. Optimális esetben a kisgyermekek környezetükkel, mindennapi tevékenységükkel érintkeznek az egyes művészeti ágakkal. Például a katicabogarat mondókával, dallal reptetjük el a kezéből. A művészeti nevelés felkészültséget és tudatosságot kíván a gyerekeket nevelő felnőttől. Ehhez a felkészüléshez készítettük könyvsorozatunkat a magyarországi csecsemő- és kisgyermeknevelő BA szakok számára. Az első, jelen kötetben tárgyaljuk a vizuális és az irodalmi-anyanyelvi nevelést, és külön kötetet kap az ének-zenei nevelés. E három terület egy empírikus alapokon nyugvó, átfogó művészeti nevelési programként is felfogható.
Munkánk átfogó szemléletű, és nem korlátozódik csak a technikák leírására, ezért egyedüli e területen. A technikák mellett a kisgyermekek fejlődését is taglalja, segítve a nevelői hivatásra készülőknek abban, hogy a gyermekek fejlettségi fokához tudják igazítani a művészeti impulzusokat. A gyakorlati ötleteken túl kitérünk a művészeti nevelés hatásaira is. Segítünk az értékes művészeti anyag megválasztásában, és az élményt adó közlés módjára is felkészítjük a könyvünket használókat.
Gyakorlati fejezeteink kipróbált módszereket tartalmaznak. Ezeket a bölcsődéken kívül felhasználhatják a szülők, de a gyógypedagógusok, óvónők is.
További információk
Szerző | Bajzáth Mária |
---|