>>Dyscalculine Számolólapok 200-as számkör C szint – Diszkalkulia gyakorló füzet nehezen számoló gyerekeknek

Dyscalculine Számolólapok 200-as számkör C szint – Diszkalkulia gyakorló füzet nehezen számoló gyerekeknek

2990 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A 200-as kör, csak a 100-as körben, a kétjegyű számokkal stabilan számoló gyermekeknek, és 3. osztályos kortól ajánlott.  Azonban a lapok tehetséggondozásra is alkalmasak, ebben az esetben a gyorsan haladó, 2. osztályosoknak is javasoljuk.

Cikkszám: DSC200C Kategória: Szerző: Szabó Ottília

Leírás

A 200-as számkörre nem találhatók külön feladatok az általános matematika tanmenetekben. Pedig, ha a számképzet  lassabban és nehezebben  alakul ki egy diáknál, akkor csak pontatlanul érzi a 100 és az 1000 közötti nagyon nagy mennyiségi különbséget. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy vannak akiknek un. „ zajosabb  a mentális számegyenesük”, vagyis, amit elképzelnek a nagyobb számokról az pontatlanabb, mint a tipikusan fejlődő gyermekek esetében.  A Dyscalculine-lapok a 200-as számkörben számoltatva támpontokat adnak. Így megnyújtható a tízesekkel, a kétjegyűekkel számolás, és jobban is megérthető, rögzíthető az algoritmusa egy még szűkebb számkörben.

A 200-as kör, csak a 100-as körben, a kétjegyű számokkal stabilan számoló gyermekeknek, és 3. osztályos kortól ajánlott.  Azonban a lapok tehetséggondozásra is alkalmasak, ebben az esetben a gyorsan haladó, 2. osztályosoknak is javasoljuk.

A “vizuális támogatással számolást” felhasználva a feladatlapok a 200-as számkörben  újragyakoroltatják a számlálást és fejlesztik a számolási készséget. A 200-as számtábla segíti e körben való egyesével, tízesével, százasával számlálást, egyváltozós soralkotást, a szomszédos számok és a kerek tízes, százas  szomszédok felismerését (200/A szint) ezentúl az analóg alapműveletek fejben és írásban történő biztos használatát, az algoritmusok pontos alkalmazását (200/B szint). A komplex 200/C szintű feladatlapok lehetőséget adnak arra, hogy a gyerekek a tanultakat új helyzetekben, más  módon és szabályalapon is alkalmazzák, a matematikai nyelvi-logikai formákat szöveges feladatokban is értelmezzék.

Az egyes lapok szintjei  egymásra épülnek (A-szintre, B-re épülnek a C szintűek).

 

További információk

Szerző

Szabó Ottília

Kategóriák