A tanulmánykötet tartalmát olyan kutatási beszámolók alkotják, amelyek az egyén szociális életképességének megalapozását szolgáló, ebben a vonatkozásban nélkülözhetetlen, iskolai funkciókat és funkciókat elemzik. A bemutatott kutatási eredmények egyúttal felhívják a figyelmet a korszerű iskola multifunkcionális jellegére, s ezzel együtt részben körvonalaiban vázolják is az iskola jövőbeni fejlesztésének legfőbb elveit. Fő fejezetek: A kulcskompetenciák szerepe a személyiség fejlődésében; Felkészítés a munka világára – szociális reintegráció, Az élethosszig tartó tanulás megalapozása – speciális kompetenciák fejlesztése az iskolában; A sajátios nevelési igényű gyermekek fejlesztése; Új fejlesztési módszerek és oktatási eszközök alkalmazása az iskolában, Konfliktusok megelőzése és konfliktuskezelés az iskolában.
Leírás
Alapvető elvárás az iskolával szemben az egyén szociális életképességének megalapozása. Az iskolának mindenekelőtt arra kell törekednie, hogy a kompetenciák minél szélesebb körét hatékonyan fejlessze. A tanulmánykötet tartalmát olyan kutatási beszámolók alkotják, amelyek az egyén szociális életképességének megalapozását szolgáló, ebben a vonatkozásban nélkülözhetetlen, iskolai funkciókat és funkciókat elemzik. A bemutatott kutatási eredmények egyúttal felhívják a figyelmet a korszerű iskola multifunkcionális jellegére, s ezzel együtt részben körvonalaiban vázolják is az iskola jövőbeni fejlesztésének legfőbb elveit. Fő fejezetek: A kulcskompetenciák szerepe a személyiség fejlődésében; Felkészítés a munka világára – szociális reintegráció, Az élethosszig tartó tanulás megalapozása – speciális kompetenciák fejlesztése az iskolában; A sajátios nevelési igényű gyermekek fejlesztése; Új fejlesztési módszerek és oktatási eszközök alkalmazása az iskolában, Konfliktusok megelőzése és konfliktuskezelés az iskolában.
További információk
Szerző | Dr. Bábosik István |
---|