Share on Pinterest
Osszd meg barátaiddal










Submit
>>Digitális nemzedék a tanulási folyamatban – Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája

Digitális nemzedék a tanulási folyamatban – Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája

2730 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A szerző néhány megállapítása, amelyek tudományos hátterére a digitális kultúra iránt érdeklődő pedagógusok különösen kíváncsiak lehetnek: a digitális kompetencia nem tantárgyfüggő és nem kötődik speciális technológiához; a digitális bennszülöttség konstrukciója inkább negatív konnotációval jellemezhető, amivel a fiatalok 10%-a ha azonosul; a digitális nemzedék nem egységes a digitális tanulói jellemzők tükrében, tehát tévedés lenne olyan sajátosságokra alapozni a pedagógiai módszereket, amelyek nincsenek jelen a tanulók nagy részénél.

Cikkszám: ELT2244 Kategória: Szerző: Tóth-Mózer Szilvia

Leírás

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Tóth-Mózer Szilvia pszichológusként, pedagógusként és IKT módszertani szakemberként dolgozik. Jelenleg az ELTE Rektori Kabinet Oktatásfejlesztési és Tehetséggondozási Irodájának munkatársa, e-learning szakértő. Korábban az ELTE PPK-n pedagógia és andragógia szakos, valamint tanárszakos hallgatóknak tartott kurzusokat, illetve OKJ-s képzésben tanított leendő gyógypedagógiai asszisztenseket, pedagógiai és családsegítőket, kisgyermekgondozókat. IKT módszertani munkatársként számos, a digitális írástudás fejlesztését elősegítő programban, kutatásban, képzésben és kiadványkészítésben működött közre. Tóth-Mózer Szilvia disszertációjában a szakirodalom elemzése és saját empirikus kutatása alapján a fiatalok és a digitális kultúra viszonyrendszerét vizsgálja. A munka igyekszik eloszlatni néhány megalapozatlan feltételezést. Néhány megállapítása, amelyek tudományos hátterére a digitális kultúra iránt érdeklődő pedagógusok különösen kíváncsiak lehetnek: a digitális kompetencia nem tantárgyfüggő és nem kötődik speciális technológiához; a digitális bennszülöttség konstrukciója inkább negatív konnotációval jellemezhető, amivel a fiatalok 10%-a ha azonosul; a digitális nemzedék nem egységes a digitális tanulói jellemzők tükrében, tehát tévedés lenne olyan sajátosságokra alapozni a pedagógiai módszereket, amelyek nincsenek jelen a tanulók nagy részénél. A Takács Etel Pedagógiai Alapítvány kuratóriuma 2015-ben kiadványsorozatot indított azzal a céllal, hogy értékes doktori disszertációkat és szakdolgozatokat hozzáférhetővé tegyen a szélesebb szakmai közösség, illetve az érdeklődő olvasók számára. A megjelentetésre ajánlott értekezések- tisztelegve az alapítvány névadója előtt, akit munkássága két szakterülethez kötött- a nevelés-, illetve a nyelvtudomány területéhez kapcsolódnak. Publikált változatuk (esetleges vitatható részleteikkel, tévedéseikkel együtt) lényegében megegyezik a tudományos fokozathoz vagy egyetemi diplomához vezető értékelési folyamatban szereplő dolgozattal. Minőségüket a doktori iskolák, a képzőhelyek szakemberei fémjelzik. A TEPA reméli, hogy kezdeményezésével hozzájárul a szakmai diskurzusok élénkítéséhez, új kutatógenerációk megismertetéséhez.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

További információk

Szerző

Tóth-Mózer Szilvia

Érdekelhetnek még…