Casino pirate Stratégiai, blöffölős kártyajáték

4630 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Ahhoz, hogy növelje a zsákmányát, egy kalóznak nevéhez méltóan tudnia kell blöffölni szemrebbenés nélkül.
Ajánlott életkor: 6 éves kortól.
Játékosok száma: 3-5 játékos részére.
A játék tartalma: 44 kártya: 7 x 4 „drágakő” kártya,
12 arany érem kártya (1 csontváz kártyával),
4 szikla kártya, 50 kincs kártya a téthez.
A játék célja: Minél közelebb kerülni a 7 ½ kincsértékhez, vagy ezt elhitetni a többiekkel.

Cikkszám: DJ5167 Kategóriák: ,

Leírás

Ahhoz, hogy növelje a zsákmányát, egy kalóznak nevéhez méltóan tudnia kell blöffölni szemrebbenés nélkül.
Ajánlott életkor: 6 éves kortól.
Játékosok száma: 3-5 játékos részére.
A játék tartalma: 44 kártya: 7 x 4 „drágakő” kártya, 12 arany érem kártya (1 csontváz kártyával),
4 szikla kártya, 50 kincs kártya a téthez.

A játék célja: Minél közelebb kerülni a 7 ½ kincsértékhez, vagy ezt elhitetni a többiekkel.

Játékszabály: A játékosok eldöntik, hogy egy bizonyos ideig játszanak vagy addig, amíg egy játékos ki nem fogy a kincsekből.
Minden játékos kap 10 kincset, hogy tehessen tétet vele. A többit félre kell tenni a játékból.
A játék az óramutató járásával megegyező irányba halad.

Kártya értékek:
Drágakő lap: 1-7 pontot érhetnek,
Arany érme: ½ pontot ér,
Szikla: 0 pontot,
Csontváz: A játékos döntheti el, hogy mennyit ér 1-7 között, amennyire szüksége van.
Joker kártya: A helyettesített lap értéke.

A legidősebb játékos az első osztó. Veszi az összes kártyát és összekeveri a lapokat. Egy kupacba rakja össze a lapokat és a kezében tartja, arccal lefelé.

Azután minden játékosnak oszt egy – egy lapot. A játékosok megnézik a lapjukat anélkül, hogy megmutatnák a többieknek és a játék típusától függően (időintervallum, vagy valakinek elfogy a kincse) fogadhatnak 1, vagy 2 kincsben, amit azután maguk elé helyeznek az asztal közepére.
Azután az osztó bal oldalán ülő játékos választhat az alábbi lehetőségek közül:
– lefelé fordítva tartja a lapját és azt mondja „elég”, ami azt jelenti, hogy nem szeretne másik lapot,
– „lapot” kér az osztótól, és megpróbál a 7 ½ es kincsértékhez minél közelebbi értéket kapni, de annál több ne legyen.

Annyi lapot kérhet, amennyit szeretne. Csak egy lapot tarthat lefordítva maga előtt, de ezt a lapot cserélheti a játék során. Csak annyit kell csinálnia, hogy felfordítja a rejtett lapot és lefordítja a következőt. És így tovább. Ezáltal így mindig van a többiek előtt ismeretlen lapja. Ha már nem kér több lapot, akkor azt mondja, hogy „elég”.
A következő játékos folytatja… és így tovább.
Amikor minden játékos kész és elég nekik a lap, a vezető játékos próbál meg elérni 7 és ½ et.
Felfordít egy lapot maga előtt, azután sorjában még egyet stb., minden lapját meg mutatva.
Akkor áll meg, amikor szeretne:
– Ha túllépte a 7 és ½ et, fizet (a kincseivel) a többi játékosnak annyit, amennyi egyenértékű a
játékosok kezdő tétjével. Pl: 2 volt a tét, akkor egy játékos visszanyer 4 et: a saját eredeti 2-t + 2-t a vezetőtől.
Vagy,
– Ha nem lépte túl a 7 és ½ et, de úgy gondolja, hogy közelebb van hozzá, mint a többiek. Megkér egy
játékost, hogy mutassa meg a kártyáját. Ha tényleg közelebb van, mint a másik játékos, akkor
megkapja a másik tétjét.
– Ha viszont a megkért játékosnak a kezében vannak a jobb lapok és közelebb van a 7 és ½-hez,
akkor visszanyeri az eredeti tétjét + a vezető ad neki még ugyanannyit.
Mielőtt a vezető megkéri a soron következő játékost, hogy mutassa meg a kezében a lapokat sorban,
a vezető, ha szeretné, megkockáztathat még egy új lapot letenni (vagy több lapot) a leosztásához,
hogy megpróbáljon közelebb jutni, vagy pont 7 és ½ et elérni. Ha így tesz, azt kockáztatja, hogy
túllépi a 7 és ½ et és hogy fizetnie kell a kincseiből a hátralévő játékosoknak. Mielőtt minden játékost
megkér, hogy mutassák meg a leosztásukat, tőle függ, hogy vállalja-e a kockázatot a leosztásától
függően, és hogy mit gondol a többiek leosztásáról.
– Ha valaki úgy gondolja, hogy veszít a vezetővel szemben, akkor a játékos dönthet úgy, hogy átadja a
tétjét, anélkül, hogy megmutatná a leosztását ezzel elkerülve, hogy felfedje a stratégiáját.
– Ha egyenlők a pontok, akkor a vezető nyer.
Az első játékos, aki felfedi a leosztását/ lapjait a vezető kérésére, és eléri a 7 és ½ et:
– a dupláját kapja a tétjének a vezetőtől (ha 2 kincs volt a tétje, akkor a vezetőnek 4-et kell adni neki 2 helyett), hacsak a vezető el nem ért szintén 7 és ½ et.
– Ő lesz a vezető a következő körben. Máskülönben a vezető ugyanaz marad, hacsak egy másik játékos nem vállalkozik rá.

Kategóriák