Share on Pinterest
Osszd meg barátaiddal










Submit
Főoldal>Pedagógia, gyógypedagógia>Befogadás, méltányosság, az inkluzív pedagógia rendszere

Befogadás, méltányosság, az inkluzív pedagógia rendszere

3990 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Az inkluzív szemléletben az osztályok tanulóit a sokszínűség jellemzi. Minden egyes tanulóra, sőt óvodás kisgyermekre is irányul az inkluzió szemlélete. Vannak, akik tanulási nehézségekkel küzdenek, mások képességeikhez képest alulteljesítenek az iskolai követelményekben, találkozhatunk tanulásban akadályozottakkal, értelmileg akadályozottakkal, érzékszervi, illetve mozgásukban sérültekkel, akadnak diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás gyermekek, magatartási problémákkal küzdők, hátrányos szocio-kulturális helyzetűek, más anyanyelvűek és kivételes tehetségűek. Ez utóbbi kategória egyidejűleg minden egyes csoportnál előfordulhat. Könyvünkben a pedagógiai rendszer elemeit az Inkluziós Index ismeretében, azzal megalapozva, tudatosan dolgoztuk ki, s külön-külön fejezetekben ismertetjük azokat. Szólunk az inkluzív pedagógiai rendszer bevezetésének szükségességéről, a harmadik évezredben még mindig létező előítéletességről. Problématörténeti szemléletben mutatjuk be a gyógypedagógiai intézményrendszer és a gyógypedagógiai tudomány kialakulását, fejlődését. Mindehhez kapcsolódóan felvázoljuk a másság pedagógiai identitását. Áttekintjük az inkluzió pedagógiai koncepciójának elvi, elméleti megalapozását, az ebből következő pedagógiai rendszer fejlesztésének indokait, céljait, elveit, s alkalmazásának helyét és módját kifejtő dokumentumokat. Megvilágítjuk a gyógypedagógia és az inkluzió szemléletének kapcsolat-összefüggését.

Cikkszám: 3636 Kategória: Szerző: Réthy Endréné

Leírás

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Az inkluzív szemléletben az osztályok tanulóit a sokszínűség jellemzi. Minden egyes tanulóra, sőt óvodás kisgyermekre is irányul az inkluzió szemlélete. Vannak, akik tanulási nehézségekkel küzdenek, mások képességeikhez képest alulteljesítenek az iskolai követelményekben, találkozhatunk tanulásban akadályozottakkal, értelmileg akadályozottakkal, érzékszervi, illetve mozgásukban sérültekkel, akadnak diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás gyermekek, magatartási problémákkal küzdők, hátrányos szocio-kulturális helyzetűek, más anyanyelvűek és kivételes tehetségűek. Ez utóbbi kategória egyidejűleg minden egyes csoportnál előfordulhat.
Kik is a sajátos (speciális) nevelési igényű tanulók? Az OECD definíciójára alapozva, statisztikai célzattal felállított meghatározás szerint mindazon gyermekek tekinthetők SNI személynek, akiknél az alábbi speciális problémák mutathatóak ki:
a) súlyos képességzavarok (disabilities), orvosi vizsgálattal kimutatható organikus, patológiás (szenzoros, motoros vagy egyéb neurológiai) eltérés;
b) nehézségek (difficulties): viselkedési, emocionális rendellenességek, specifikus tanulási nehézségek;
c) hátrányok (disadvantages): szocio-kulturális, nyelvi hátrányok;
d) tehetségesek (abilities), átlagos értéket meghaladó képességűek, teljesítményűek.
Könyvünkben a pedagógiai rendszer elemeit az Inkluziós Index ismeretében, azzal megalapozva, tudatosan dolgoztuk ki, s külön-külön fejezetekben ismertetjük azokat. Szólunk az inkluzív pedagógiai rendszer bevezetésének szükségességéről, a harmadik évezredben még mindig létező előítéletességről. Problématörténeti szemléletben mutatjuk be a gyógypedagógiai intézményrendszer és a gyógypedagógiai tudomány kialakulását, fejlődését. Mindehhez kapcsolódóan felvázoljuk a másság pedagógiai identitását. Áttekintjük az inkluzió pedagógiai koncepciójának elvi, elméleti megalapozását, az ebből következő pedagógiai rendszer fejlesztésének indokait, céljait, elveit, s alkalmazásának helyét és módját kifejtő dokumentumokat. Megvilágítjuk a gyógypedagógia és az inkluzió szemléletének kapcsolat-összefüggését.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

További információk

Szerző

Réthy Endréné