Leírás
A könyv végigsegíti a munkáját a beszoktatástól az iskolakezdésig – támogatja abban, hogy elérje pedagógiai céljait, megvalósítsa a fejlesztést, megfelelően együtt tudjon működni a szülőkkel, támogassa a gyerekeket és differenciáltan tudjon az egyéni képességeknek megfelelően fejleszteni. Megkönnyíti tervezést is, hiszen tartalmaz mindent, amire a 3 év alatt szüksége lehet az óvodai mindennapokban.
A kiadványt az teszi igazán egyedivé, hogy minden elméleti fejezethez társul egy gyakorlati útmutató, mely bemutatja, hogy miként lehet megvalósítani a mindennapokban mindezt.
A kiadvány felépítése:
Előszó
1.fejezet: Az értékkövetés nyomában – a magyar óvodai nevelés fejlődésének íve 1971-től napjainkig
2.fejezet: Az első átmenet
3.fejezet: A játék és a tanulás
4.fejezet: Inklúzió, differenciálás, integráció
5.fejezet: Érzelmi és erkölcsi nevelés
6.fejezet: Párhuzamosan végezhető tevékenységek rendszere
7.fejezet: A művészetek sajátos szerepe az óvodai nevelésben, a differenciálásban
8.fejezet: Nyomonkövetéses megismerés az óvodában
9.fejezet: Z és az alfa generáció az óvodában
10.fejezet: Szülők és óvodapedagógusok együttműködése
Zárszó
Fogalmak magyarázata az óvodapedagógia szemszögéből
Szerző: Bakonyi Anna – Karczewicz Ágnes