KrasznárKönyv az eredeti. Fejlesztő, logopédiai és gyógypedagógiai könyvek az elsőtől.
Fejlesztés nagyszerűen
Főoldal>Pedagógia, gyógypedagógia, Szövegértés, Szövegértés, olvasás>A szövegalkotás tanításának módszerei 3-8. évfolyam 3. kötet

A szövegalkotás tanításának módszerei 3-8. évfolyam 3. kötet

1585 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

A szövegalkotás tanításának módszerei 3-8. évfolyam című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással, a szövegalkotási képesség fejlesztésével kapcsolatos elméleti és több évtizedes gyakorlati tapasztalatait osztja meg a szerző az olvasókkal.

A A szövegalkotás tanításának módszerei 3. kötete két nagy témakört dolgoz fel: a modern kommunikációs műfajok (sms, e-mail, internetes közösségi oldalak, blog, írásban történő bemutatkozás: önéletrajz), illetve a sajtóműfajok tanításának módszerei (hír, tudósítás, interjú, riport stb.).

 

Leírás

A szövegalkotás tanításának módszerei 3-8. évfolyam című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással, a szövegalkotási képesség fejlesztésével kapcsolatos elméleti és több évtizedes gyakorlati tapasztalatait osztja meg a szerző az olvasókkal.

A szövegalkotás tanításának módszerei 3. kötete két nagy témakört dolgoz fel: a modern kommunikációs műfajok (sms, e-mail, internetes közösségi oldalak, blog, írásban történő bemutatkozás: önéletrajz), illetve a sajtóműfajok tanításának módszerei (hír, tudósítás, interjú, riport stb.).

Az első fejezetben szereplő műfajok tanítása különösen igénybe veszi a tanítók és magyartanárok módszertani felkészültségét. Adódik ez többek között abból, hogy míg évszázadokon át mindig az érettebb, tapasztalatokban gazdagabb korosztálytól tanult az ifjúság, most a fiataloktól tanulhatnak az idősebbek. A modern kommunikációs műfajok többségét ugyanis nem kell megtanítani a fiatal nemzedéknek, hiszen ők maguk hozták-hozzák létre azokat. A szerző – a legújabb szakirodalom felhasználásával – éppen ezért foglalkozik az új szövegműfajok megjelenésének okaival is.

A második fejezetben a szerző ötleteket, módszertani javaslatokat tesz közzé annak érdekében, hogy a pedagógusok – miközben a tanulókat megismertetik az írott és az elektronikus sajtó műfajaival – kialakítsák és fejlesszék tanítványaik kritikus szemléletmódját.

A kötetekben a feladatok alatt lévő sorszámok az évfolyamokat jelölik. A megoldásoknál sok esetben a tanulóktól elvárható szöveg is olvasható, illetve a kollégák kérésére a szerző számos tanulói fogalmazást is közread. A kötet végén az Újságírótanonc-szakkör és a Beszédgyakorlatok-kommunikáció szakkör munkaterve található.

 

További információk

Szerző

Vadadi Adrienn

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top