Leírás
A szóbeli és írásbeli szövegalkotás bonyolult, integrált, sok szubjektív elemet tartalmazó anyanyelvi tevékenység. Tanítása nagy erőfeszítéseket, sok felkészülést igényel a tanítóktól és a magyar szakos tanároktól.
A szövegalkotás tanításának módszerei 3-8. évfolyam című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással kapcsolatos tanítói, tanári és tankönyvszerzői tapasztalatait osztja meg a szerző. Ötletekkel, algoritmusok megismertetésével igyekszik bővíteni a pedagógusok módszertani tárházát.
A legújabb módszertani kiadványII. kötetének témái:
– A leírás tanításának módszerei
– A jellemzés tanításának módszerei
– A levélírás tanításának módszerei
– A kevert szövegek tanításának módszerei
– Óravázlatok
A szövegalkotás tanításának módszerei kötet felépítése az I. kötethez hasonlóan:
– Az elsajátítandó alapfogalmak
– Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
– Szóbeli szövegalkotás az írásbeli szövegalkotás előkészítéséhez
– Az adott fogalmazásműfaj tanításának algoritmusa
– Az adott fogalmazásműfaj szövegalkotási algoritmusa
A kötetekben a feladatok alatt lévő sorszámok az évfolyamokat jelölik. A megoldásoknál sok esetben a tanulóktól elvárható szöveg is olvasható, illetve a kollégák kérésére a szerző a II. kötetben még több tanulói fogalmazást tesz közzé.