E tanulmány központi témája, hogy bemutassa, miként lehetséges, hogy a népi játékok és a hozzájuk kapcsolódó mozgások adaptálása az egyik legkomplexebb fejlesztőerő a 3-7 éves korosztály személyiségfejlődésében. Külön kiemelném, hogy az itt közölt játékok nem jelentik a kizárólagosan terjesztendő variánsokat, ott ahol helyben más formát ismernek, elsődlegesen annak a megőrzése a cél. Remélem, hogy e jegyzetet haszonnal forgatják diplomájuk megszerzése után is, az óvodapedagógusi munkájuk mindennapos gyakorlatában. A tanári pályán útközben zsebre tett ismeret-kavicsokat raktam most sorba, remélve, hogy lesznek akik később helyet találnak számukra egy nagyobb mozaikba illesztve..
- "Reflektív nevelés - Útmutató a gyermek belső történetének megértéséhez" nem adható a kosárhoz, mert a termék elfogyott.
A népi játékok és a mozgás funkciója az óvodás korosztály személyiségfejlődésében
1570 Ft
Leírás
A könyv, amelyet az olvasó a kezében tart, egy hosszú pedagógiai munka eredményeképp létrejött doktori disszertáció egy része. Harminc éves pedagógiai munkám során mindig fontos tényezőnek tartottam az óvodai zenei nevelésben a hallási érzékelés, a ritmikai- és mozgásfejlesztés lehetséges tevékenységeit. Évekig folyamatosan nyomon követtem több óvodás korú gyermekcsoportot vezető óvó- és táncpedagógus munkáját. Hosszú idő óta gyűjtöttem a különböző játékokat, amelyek a ritmikus mozgásokat adaptálják, valamint az egyes tájegységek mondókáit, népi játékait. Munkámban a fontosabb szakirodalmakra támaszkodtam, s ezeket ötvöztem saját gondolataimmal és tapasztalataimmal.
További információk
Szerző | Tamásiné Dsupin Borbála |
---|