A fejlődés zavarainak pszichológiai, pedagógiai, valamint törvényi háttere

7875 Ft

Kívánságlistába
Kívánságlistába

Kézikönyv, útmutató az atipikus, sajátos nevelési igényű tanulók neveléséhez-oktatásához.

Kötetünk azokat az alapismereteket tartalmazza, melyek elengedhetetlenek az atipikus gyermekek neveléséhez-oktatásához. Kötetünkben ismertetjük a BNO-kódokat, a gyermekek oktatásához nélkülözhetetlen legfontosabb információkat, a törvényi hátteret, valamint a lehetséges kedvezményeket.

Sokszor nem egyszerű megtalálni a probléma hátterét, mert megjelenésükben gyakran hasonlítanak a viselkedészavarok, illetve a tanulási zavarokat sem mindig egyszerű elkülöníteni. A szokásostól eltérő fejlődésű gyerekek vizsgálat után különböző kódokat kapnak a sajátosságaik leírására, és ez gyakran csak növeli a zavart. Kötetünkben ismertetjük a BNO-kódokat, melyek inkább elnagyolt irányvonalként kezelendők, de ennek ellenére fontos tudni, hogy mely kód mit takar. A kódok mellett megtalálhatók azok a fontos tudnivalók is, hogy a különböző számokkal ellátott gyermekeknél mire kell figyelnünk, és miként segíthetjük őket.

Sorozatunk célja, hogy a köznevelés struktúrájában segítsünk hangsúlyosabban megjeleníteni a kiemelt figyelmet, különleges bánásmódot, ezen belül a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTM, BTMN), illetve a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermeket, és a megsegítésüket.

Kiadványaink gyakorlati szemléletűek, elsősorban az e csoportokba tartozó gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak igyekszünk hasznos ismereteket nyújtani. A különböző zavarok megelőzését és a megoldásokat, valamint a módszertani változtatások bevezetését is segítheti a megjelenő viselkedés- és teljesítményzavar kialakulásának megértése. Kötetünkben ezért ismertetjük az agyi folyamatokat, az agy evolúcióját követve.

Leírás

Kézikönyv, útmutató az atipikus, sajátos nevelési igényű tanulók neveléséhez-oktatásához.

Kötetünk azokat az alapismereteket tartalmazza, melyek elengedhetetlenek az atipikus gyermekek neveléséhez-oktatásához. Kötetünkben ismertetjük a BNO-kódokat, a gyermekek oktatásához nélkülözhetetlen legfontosabb információkat, a törvényi hátteret, valamint a lehetséges kedvezményeket.

Sokszor nem egyszerű megtalálni a probléma hátterét, mert megjelenésükben gyakran hasonlítanak a viselkedészavarok, illetve a tanulási zavarokat sem mindig egyszerű elkülöníteni. A szokásostól eltérő fejlődésű gyerekek vizsgálat után különböző kódokat kapnak a sajátosságaik leírására, és ez gyakran csak növeli a zavart. Kötetünkben ismertetjük a BNO-kódokat, melyek inkább elnagyolt irányvonalként kezelendők, de ennek ellenére fontos tudni, hogy mely kód mit takar. A kódok mellett megtalálhatók azok a fontos tudnivalók is, hogy a különböző számokkal ellátott gyermekeknél mire kell figyelnünk, és miként segíthetjük őket.

Kötetünk második felében ismertetjük az SNI-s gyermekek ellátásának törvényi hátterét, és esettanulmányokon keresztül azt próbáljuk meg érzékeltetni, hogy mindez hogyan mutatkozik meg a gyakorlatban. Igyekszünk eligazítást adni a gyermek után járó kedvezményekről is.

Sorozatunk célja, hogy a köznevelés struktúrájában segítsünk hangsúlyosabban megjeleníteni a kiemelt figyelmet, különleges bánásmódot, ezen belül a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTM, BTMN), illetve a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermeket, és a megsegítésüket.

Kiadványaink gyakorlati szemléletűek, elsősorban az e csoportokba tartozó gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak igyekszünk hasznos ismereteket nyújtani. A különböző zavarok megelőzését és a megoldásokat, valamint a módszertani változtatások bevezetését is segítheti a megjelenő viselkedés- és teljesítményzavar kialakulásának megértése. Kötetünkben ezért ismertetjük az agyi folyamatokat, az agy evolúcióját követve.

 

 

További információk

Szerző

Dr. Gyarmathy Éva

Érdekelhetnek még…

Kategóriák

Go to Top