36×45 perc! Hivatalosan ennyi ideje van egy osztályfőnöknek, hogy egy éven keresztül egyengesse az osztálya sorsát; osztozzon örömeikben, kudarcaikban; elsimítsa a konfliktusokat; építse a közösséget; megtanítsa az alapvető illemtani, együttműködési szabályokat; egészséges, környezettudatos életmódra neveljen; megóvja őket a kamaszokra leselkedő veszélyektől; megmutassa nekik, hogyan kell érvelni, vitatkozni; fejlessze személyiségüket, önértékelésüket, beszédkultúrájukat.
A hogyanok megoldásában szeretnénk segíteni ezzel a könyvvel. Átlátható struktúrájának köszönhetően minden, a választott módszerrel, játékkal kapcsolatos jellemzőt könnyedén megtalálhat, így lerövidülhet a tanórákra való felkészülési ideje. Feladataival a legfontosabb, osztályfőnöki órán érintendő területek játékos feldolgozásához nyerhet ötleteket belőle.
36×45 perc hatékonyan – Játékok, ötletek, tevékenységek nem csak osztályfőnöki órára
3990 Ft
Elfogyott
Elfogyott
Leírás
36×45 perc! Hivatalosan ennyi ideje van egy osztályfőnöknek, hogy egy éven keresztül egyengesse az osztálya sorsát; osztozzon örömeikben, kudarcaikban; elsimítsa a konfliktusokat; építse a közösséget; megtanítsa az alapvető illemtani, együttműködési szabályokat; egészséges, környezettudatos életmódra neveljen; megóvja őket a kamaszokra leselkedő veszélyektől; megmutassa nekik, hogyan kell érvelni, vitatkozni; fejlessze személyiségüket, önértékelésüket, beszédkultúrájukat. Közben szervez osztálykirándulást, osztálybulit, teadélutánt, papírgyűjtést. Beszél a családsegítővel, védőnővel, az iskolarendőrrel, a szülőkkel.
A 21. század osztályfőnökének lépést kell tartani a gyerekek változó érdeklődésével, az emberi viszonyokban, kommunikációban történt változásokkal, a technika fejlődésével, és ezekhez alkalmazkodva kell az órákat megterveznie. Ami azért nem könnyű, mert tudjuk, hogy mit szeretnénk elérni, megbeszélni, csak a hogyan az, ami gyakran feladja a leckét, még a gyakorlott osztályfőnöknek is.
A hogyanok megoldásában szeretnénk segíteni ezzel a könyvvel. Átlátható struktúrájának köszönhetően minden, a választott módszerrel, játékkal kapcsolatos jellemzőt könnyedén megtalálhat, így lerövidülhet a tanórákra való felkészülési ideje. Feladataival a legfontosabb, osztályfőnöki órán érintendő területek játékos feldolgozásához nyerhet ötleteket belőle.
A kiadvány felépítése:
- Bevezető
- Egy ember 100 szerepben?
- Tanterv és valóság
- Miért és hogyan?
- Útmutató a könyv használatához
- Első lépések – Avagy, hogyan kezdjem el?
- A játékvezetésről röviden
- 1. Együttműködés, közösségépítés
- 2. Önismeret, önkép, önértékelés
- 3. Agresszió- és konfliktuskezelés
- 4. Előítéletek és kiközösítés
- 5. Etikett és tisztelet
- 6. Netikett
- 7. Női és férfi szerepek
- 8. Beszédkultúra
- 9. Demokrácia, emberi jogok
- Közös érdek! Közös cél! – Egy projekt a tisztább környezetért
- Zárszó
- Felhasznált irodalom
- Játékmutató
További információk
Szerző | Diederichs |
---|